ضد آفتاب رنگی

امروزه به علت بالا رفتن سطح آگاهی عمومی کمتر کسی است که از لزوم استفاده از ضد آفتاب و جلوگیری از وارد شدن صدمات ناشی از اشعه های مضر خورشید به پوست بی خبر باشد. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب ضد آفتاب این است که شما با توجه به نوع پوست خود ضد آفتاب مناسبتان را انتخاب نمایید. خوشبختانه تنوع ضد آفتاب ها در بازار بسیار است و شما با هر نوع پوست می توانید براحتی ضد آفتاب مخصوص خود را تهیه کنید.

نکته مهم دیگر در انتخاب ضد آفتاب توجه به عدد SPF آن است. عیار محافظتی (SPF) برای كرم های ضدآفتاب بین ۲۵ تا ۳۰ است. حداقل پوشش ضد آفتاب ها برای جلوگیری از پیری پوست، ایجاد لك و چروك ۲۵ یا ۳۰ است. بسیاری از ضد آفتاب ها با عیار محافظتی بالاتر از ۳۰ نیز تولید می‌شوند. ضد آفتاب ها را می‌توان در دو دسته رنگی و بی رنگ طبقه بندی کرد.

مدتی پیش برخی از برندها، رنگدانه هایی به ضدآفتاب ها افزودند و ضدآفتابهای رنگی را به بازار عرضه کردند. این نوع ضدآفتابها بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. رنگدانه های ضدآفتابهای رنگی، مشکلی در عملکرد فیلترهای ضدآفتاب ایجاد نمی کنند. ضد آفتاب های رنگی برای کسانی که دوست دارند ضد آفتاب جای جوش و لک را روی پوستشان پوشش دهد مناسب است. ضد آفتاب های رنگی در واقع دو کاره هستند و علاوه بر نقش ضد آفتاب نقش کرم پودر را نیز ایفا می‌کنند.

- Advertisement -

کرم ضد آفتاب رنگی اوریاژ سری Bariesun مدل Light
کرم ضد آفتاب رنگی اوریاژ سری Bariesun مدل Light حجم 50 میلی لیتر

انتخاب یک کرم ضدآفتاب خوب و باکیفیت یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید برای حفظ سلامت پوست انجام داد. کرم ضد آفتاب و رنگی اوریاژ (Uriage) از سری «Bariesun» مدل «Light» با SPF پنجاه، یکی از محصولات باکیفیت این برند فرانسوی است که می‌توان برای روزهای آفتابی به ویژه روزهای گرم تابستان از آن استفاده کرد.

اگر با توجه به شدت آفتاب محل مورد نظر و طول زمانی که در آفتاب هستید، SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) ۵۰ عدد مناسبی برای انتخاب یک ضدآفتاب مطلوب شما است، این مدل با مزایایی که در ادامه به آن می‌پردازیم انتخابی عالی برای شما به شمار می‌رود. این کرم که از نوع کرم‌پودری است درخششی طلایی روی پوست ایجاد خواهد کرد. مرطوب‌کنندگی از ویژگی‌های مهم کرم است که موجب می‌شود ضمن استفاده از کرم و محافظت در برابر آفتاب، نگران خشکی پوست هم نباشید.

این کرم همچنین ضدحساسیت است که موجب می‌شود کاربرانی که به بسیاری از مواد آرایشی مشابه حساسیت دارند هم بدون نگرانی از کرم ضدآفتاب اوریاژ از سری Bariesun استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های مهم این ضدآفتاب باکیفیت، مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است که می‌تواند این کرم را برای طولانی‌مدت روی پوست شما نگه دارد.

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium
کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium حجم 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium که در حجم ۴۰ میلی لیتر به بازار عرضه شده ، مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه حاوی عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا انانتیاکلرانتا ، اولئانولیک اسید و پاپایا بوده که موجب پیشگیری و رفع لک های پوستی، مهار ترشح سبوم (چربی طبیعی پوست) و مات کنندگی پوست، ضد حساسیت، کند کردن روند پیری پوست، جلوگیری از ایجاد آکنه و حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه های UV-A و UV-B می‌شود.

دارای فرمولاسیون سبک با پوشش دهی کامل و یکنواخت است. گفتنی است بانوانی که به دلیل پوست خود نمی توانند از کرم پودرها استفاده کنند می توانند از این محصول با خیالی راحت استفاده کرده و دقیقا دارای کارایی کرم پودر روی پوست خود باشند. باید این را بدانید که اگر دارای پوستی حساس و یا آسیب دیده ای هستید قبل از استفاده از هر کرمی باید به پزشک مراجعه کنید.

کرم ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect مدل High Protection
کرم ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect مدل High Protection حجم 40 میلی لیتر

مدل «Haute Protection» کرم ضدآفتاب برند الارو (Ellaro) سری «Foundation Effect» همان‌طور که از نامش پیداست دارای اثر کرم‌پودری است که می‌تواند هم از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند و هم کاربردی مشابه کرم‌پودر و آرایشی داشته باشد. رنگ کرم الارو بژ روشن است که برای افرادی که پوستی روشن و حتی گندمی دارند مناسب خواهد بود. ماندگاری ضدآفتاب کرم‌پودری الارو بالا است و این کرم فاقد پارابن و چربی است و استفاده از آن به افرادی که پوست‌های چرب و مستعد جوش دارند توصیه می‌شود.

الارو با دارا بودن SPF30 از پوست صورت در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و مانع از آفتاب سوختگی پوست می‌شود. SPF30 میزان تقریباً ضعیفی نسبت ‌به   SPFهای بالاتر محسوب می‌شود و بهتر است افرادی که پوست خیلی حساسی نسبت‌به آفتاب ندارند از این SPF استفاده کنند. ضدآفتاب‌های الارو از نوع کرم‌پودری و معمولی در حجم‌ها و SPFهای مختلف وجود دارند که از کیفیت بالایی برخوردارند و شما می‌توانید نوعی که با پوستتان سازگارتر است را مورداستفاده قرار دهید. حجم کرم ضدآفتاب الارو چهل میلی‌لیتر است که در تیوپی پلاستیکی گنجانده شده است. کرم الارو دوکاره است و با کیفیت و قیمت مناسبی که دارند یک انتخاب عالی برای خانم‌ها خواهد بود.

کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF50 شماره ۱
کرم ضد آفتاب رنگی سینره SPF50 شماره 1

درتهیه این کرم بیشتر از فیلترهای فیزیکی استفاده شده است. این فرآورده پوست را در مقابل طیف گسترده ایی از UVA و UVB محافظت کرده و از آفتاب سوختگی و تیرگی پوست جلوگیری می کند. فیلترهای مورد استفاده در این فراورده مورد تایید FDA می باشند. رنگ مناسب وپخش پذیری مناسب این کرم بر روی پوست باعث میگردد تا پوششی یکنواخت و رنگی طبیعی روی پوست ایجاد شود. کرم ضد آفتاب رنگی سینره در مقابل تعریق و شستشو مقاوم است و کناره های صورت و خطوط چهره جمع نمی شود.

این فرآورده فاقد کومدوژن است وروی پوست حس بسیار سبکی دارد بنابراین تمام افراد از جمله افرادی با پوست های چرب و آکنه ایی نیز می توانند ازاین محصول استفاده کنند. ویتامین E موجوددر این کرم پوست را از اثر رادیکال های آزاد حفظ می کند و مواد گیاهی موجود در آن از ایجاد التهاب در اثر آفتاب سوختگی جلوگیری می نماید. این ضد آفتاب برای افرادی که در برابر نور آفتاب دچار آفتاب سوختگی می گردند توصیه می شود.

کرم ضد آفتاب رنگی بایودرما مدل Photoderm max
کرم ضد آفتاب رنگی بایودرما مدل Photoderm max حجم 40 میلی لیتر

ضد آفتاب رنگی بایودرما مدل Photoderm Max، بافتی سبک و فرمولاسیون فاقد چربی دارد که بعد از استفاده هیچ گونه حس چربی روی پوست به وجود نمی آورد. این ضد آفتاب فیلترهای حفاظتی بسیار قوی ای دارد و از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB به خوبی محافظت می کند. این ضد آفتاب به دلیل قدرت حفاظتی بالا، علاوه بر مصرف روزانه، انتخابی ایده آل برای محافظت از پوست در برابر تابش شدید آفتاب در کوهنوردی یا طبیعت گردی است و به عنوان پایه آرایش نیز قابل استفاده است.

این محصول در برابر آب مقاوم است و چند ساعت بعد از استفاده باعث براق شدن پوست نمی شود. همچنین این ضد آفتاب فاقد رایحه و پارابن است و برای پوست های چرب و پوست های حساس بسیار مناسب است.

کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Beige SPF60
کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Beige SPF60 حجم 40 میلی لیتر

کرم ضدآفتاب رنگی SPF60 یکی از محصولات کارخانه‌ی ایرانی «پرایم» بوده که به نام «Tinted Sunscreen Cream SPF60» نیز شناخته می‌شود و محصولی با کیفیت بالا در کنار رقبای خارجی است. این محصول محافظی قوی برای پوست در برابر اشعه‌های UVA، UVB، IR به‌شمار می‌رود و با قابلیت کنترل ترشح سبوم و برخورداری از خاصیت ضدآکنه‌بودن، مهارکننده‌ی قوی باکتری‌های مولد آکنه به‌شمار می‌رود. این محصول مات‌کننده و فاقد چربی به رنگ بژ ارائه شده است و می‌تواند انواع لک و جای جوش را بپوشاند. بهترین روش مصرف این کرم ضدآفتاب پوشاندن پوست با مقدار کافی از کرم و ۲۰ دقیقه قبل از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب است.

برای کسب نتیجه‌ی دلخواه، بهتر است مصرف‌کننده‌ هر دو ساعت یک بار، یک لایه‌ی جدید از کرم روی پوست خود بکشد. همچنین در مواردی مانند تعریق شدید، شنا یا در ساعاتی از روز که تابش نور شدیدتر است، می‌توان ضدآفتاب را در فواصل زمانی کوتاه‌تر تجدید کرد. مدت انقضای این محصول که به صورت یک تیوپ ارائه شده، از طرف شرکت سازنده ۳۶ ماه از زمان ساخت اعلام شده و حجم بطری آن ۴۰ میلی‌لیتر است. این محصول که ویژه‌ی صورت در نظر گرفته شده، برای پوست آقایان و خانم‌ها ساخته شده است؛ بنابراین محدودیتی در جنسیت مصرف‌کننده ندارد و برای تمامی سنین  مناسب است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.