مزایا و معایب استفاده از ضد آفتاب بی رنگ ؟

امروزه تمامی افراد به ضرورت استفاده از ضد آفتاب پی برده اند و می دانند که خیلی از مشکلات پوستی بر اثر اشعات فرابنفش آفتاب پدیدار می شوند.ضد آفتاب ها به دو مدل بی رنگ و رنگی تقسیم می شوند که افراد با توجه به تمایلات یا مشکلات پوستی یکی از آن ها را انتخاب می کنند.در این مقاله قصد داریم با ویژگی ها و نکات مثبت ضد آفتاب بی رنگ آشنا شویم.

ضد آفتاب بی رنگ چیست؟

- Advertisement -

کرم های ضد آفتاب بی رنگ از ذرات کوچکی ساخته شده اند که به محض نفوذ به پوست هیچ ردی و سفیدی از حود بجا نمی گذارند،به همین دلیل آن ها را ضد آفتاب بدون رنگ یا بی رنگ می نامند.این نوع محصولات با اس پی اف مناسب از پوست در برابر اشعات یووی مراقبت می کنند اما توان مبارزه با نورهای مرئی خورشید را ندارند.پس اگر در طول روز مدت زمان زیادی را زیر نور خورشید سپری می کنید پیشنهاد ما به شما خرید ضد آفتاب رنگی خارجی است.

نکات مهم قبل از خرید ضد آفتاب بی رنگ :

یک ضد آفتاب بی رنگ خوب باید دارای فیلتر های محافظتی مناسب باشد که توان مقابله با اشعات UVA و UVB را داشته باشد.به گفته کارشناسان و متخصصان فیلتر محافظتی 30 تا 50 (SPF ( بهترین مقدار است و به طور کامل میتواند از پوست شما محافظت کند.همچنین برخی از افراد به دلیل بیماری و حساسیت های شدید توسط پزشک متخصص به استفاده از ضد آفتاب های SPF بالا روی می آورند.

در روز های گرم تابستان که تعریق همیشه در کمین شماست کسی برنده است که از ضد آفتاب ضد آب استفاده می کند.چرا که ضد آفتاب های ضد آب همانطور که از نامشان پیداست در برابر تعریق و آب مقاوم اند و خاصیت محافظت کنندگی شان را به راحتی از دست نمی دهند.

برای بانوانی که به میکاپ علاقه زیادی دارند،استفاده از یک ضد آفتاب آبرسان که مناسب روی آرایش باشد ضروری است.ضد آفتاب های پایه آرایش را هم میتوان زیر آرایش و هم روی آن استفاده کرد بدون آنکه روی پوست پیل شود یا میکاپ را خراب کند.

ترکیبات ضد آفتاب نیز بسیار مهم است.طبق تجربه بنده افرادی به ما مراجعه می کنند که با برخی از ترکیبات گیاهی حساسیت دارند و التهابات ناشی از آن را به حساب کیفیت پایین محصول می دانند.پس اگر به یک ترکیب گیاهی یا حتی شیمیایی حساسیت دارید قبل از خرید به بخشingredients محصول توجه کنید.

تازگی ضد آفتاب نیز یکی از نکات مثبت است که در بهترین حالت ، محصول مورد نظر باید 6 ماه تا تاریخ انقضایش مهلت داشته باشد.

انتخاب حجم ضد آفتاب کاملا دلخواه است اما پیشنهاد می شود مابین 50 تا 150 میل باشد یا در ضد آفتاب های استیکی 15 الی 20 گرم کافیست.اگر حجم ضد آفتاب زیاد و استفاده شما کم باشد پس از چندین ماه محصول اکسپایر خواهد شد.

a417e363 e94c 4e84 bc84 cd4788698462

معایب ضد آفتاب بی رنگ :

معایب ضد آفتاب های بی رنگ به مراتب کمتر از ضد آفتاب های رنگی است و کمترین آسیب را به پوست می رساند.اکسید روی و تیتانیوم دو ماده اثر گذار در برخی از ضد آفتاب های بی رنگ اند که ممکن است هنگام تعریق،باعث ایجاد سفیدک روی پوست شود.

ضد آفتاب های بی رنگ بی کیفیت ممکن است دارای چربی و غلظت زیادی باشند و این بسیار آزار دهنده است.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی ‌رنگ در چیست؟ [کدوم بهتره؟]

تفاوت اصلی ضد آفتاب رنگی و بی‌ رنگ به خاطر وجود رنگدانه‌ های اکسید آهن در نمونه‌ های رنگی است.اکسید آهن موجود در ضد آفتاب ها میتواند نور های مرئی را مسدود کند و از اثر گذاری آن ها جلوگیری کند.

اکسید آهن یکی از ترکیبات ضد آفتاب های رنگی می باشد و همین مسئله باعث شده اصلی ترین تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ شکل بگیرد.ضد آفتاب های رنگی علاوه بر نورهای مرئی، می‌ توانند از پوست شما در برابر نور موبایل، نور مانیتور و لوازم الکترونیکی که به‌ صورت روزانه استفاده می‌ کنید هم محافظت کنند.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟

تمامی متخصصان پوست بر این باورند که مهم ترین محصول در مراقبت از پوست ضد آفتاب است چرا که مانع از بسیاری از مشکلات پوستی می شوند.

جلوگیری از پیری ،تغییر رنگ پوست وچروک جزو مهم ترین دلایل استفاده از ضد آفتاب است که در صورت اتفاق هر یک از آن ها دیگر فرصتی برای جبران و بازیابی آن نخواهید داشت.

افرادی که در طول روز چندین ساعت زیر آفتاب مجبورند قدم بگذارند همیشه در معرض آفتاب سوختگی و سرطان پوست قرار دارند و استفاده از یک ضد آفتاب خوب از نان شب برای این گونه افراد ضروری تر است.

حالا که با مزایای استفاده از ضدآفتاب آشنا شدید، همین حالا یک محصول مراقبت از پوست انتخاب کرده و از پوست خود در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که پوست اولین سد محافظ بدن شما محسوب می‌شود و محافظت از آن ضروری است. بنابراین اگر می‌خواهید شانس ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهید، ضروری است از یک تغذیه مناسب برخوردار باشید، ورزش کنید و به پوست خود بسیار اهمیت دهید.

سخن پایانی :

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب ضد آفتاب رنگی آشنا کنیم و در کنار آن تفاوت اصلی ضد آفتاب رنگی و بی رنگ را برای شما شرح دهیم.با وجود این تفاسیر و توضیحاتی که داده شده در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید کدام ضد افتاب را انتخاب کنید چرا که به شرایط پوست،نوع پوست و سلیقه شما بستگی دارد.

منبع : https://qvkala.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.