جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت ونیر

جلو آمدن و بزرگ شدن دندان پس از کامپوزیت علاوه بر ظاهر غیرطبیعی، خود فرد نیز احساس راحتی و خوشایندی ندارد و این یکی از ترس‌های افراد، برای کامپوزیت کردن دندانهایشان می باشد. دکتر هدی صالحی از بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان، باتجربه و با مهارتهای بالینی که در طی سال‌ها به دست آورده‌اند، طوری ضخامت کامپوزیت را تعیین می‌کنند که باعث بزرگ شدن دندان‌ها و جلو آمدن دندان‌ها پس از کامپوزیت نشود. همچنین کامپوزیت دندان کج و نامرتب را با متددی انجام می‌دهند که تمامی دندان‌ها در یک ردیف باشند و دندان‌ها پس از کامپوزیت جلوتر از حد معین نیایند.

image 22

بهترین راه برای داشتن یک لبخند زیبا و بدون پشیمانی این است که در ابتدای درمان به بهترین دندان‌پزشک شهرتان برای کامپوزیت مراجعه کنید، تا طبق اصول اصلاح طرح لبخند برنامه درمانی را طرح‌ریزی کند.

- Advertisement -

این احساس اغلب برای همه افراد درست چند روز پس از کامپوزیت کردن، پیش می‌آید. این احساس طبیعی بوده که به دلیل اضافه شدن لایه کامپوزیت روی دندان‌ها می باشد. زیبا جویان پس از یک الی دو روز به کامپوزیت عادت کرده و دیگر آزارشان نمی‌دهد.

ایا کامپوزیت باعث جلو آمدن و بزرگ شدن دندان‌ها می‌شود؟

یکی از علل پشیمانی افراد پس از کامپوزیت این است که احساس می‌کنند دندان‌هایشان جلوآمده و حالت غیرطبیعی دارد.

کامپوزیت لایه نازکی است که روی دندان‌ها فرم داده می‌شود موجب بزرگ شدن و افزایش ضخامت دندان نمی‌شود. ونیر کامپوزیت‌های جلوآمده و بزرگ به دلیل عدم مهارت دندان‌پزشک در نحوه و فرم دادن کامپوزیت روی دندان است. انتخاب دکتر لمینت دندان متخصص در زمینهٔ کامپوزیت برای رسیدن به نتیجه نهایی دلخواه بسیار موثراست.

با پیشرفت علم دندانپزشکی و روی کار آمدن تکنولوژی و متدهای جدید تا جای ممکن عوارضی همچون جلو آمدن دندان کامپوزیت شده را به حداقل برسد. علاوه بر ظاهر زیبای دندان، حفظ عملکرد صحیح دندانها برای جویدن نیز حائز اهمیت است.

image 21

دکتر صالحی دندان‌پزشک زیبایی در اصفهان، به افرادی که به‌طور طبیعی دارای فک و دندانهای جلوزده ایی هستند، برای اولین گام اصلاح طرح لبخند، درمان ارتودنسی پیشنهاد میدهند. چنین افرادی ابتدا باید به کمک ارتودنسی، جلوآمدگی دندان یا فک خود را درمان کنند و سپس برای درمان اصلاح طرح لبخند مانند ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی اقدام کنند.

افرادی که دندان‌های قوس لبخندشان جلو زده است مسلماً با کامپوزیت کردن آن‌ها جلو بودن دندان‌هایشان تشدید می‌شود.

ضخامت کامپوزیت دندان

ضخامت کامپوزیت دندان بین 0.3 تا .50 میلی‌متر است. ونیر کامپوزیت در اصطلاح به معنای یک لایه نازک رزین کامپوزیت است که روی دندان قرار می‌گیرد و ایرادات ظاهری مانند لب پریدگی، شکستگی جزئی و بد رنگی دندان را می‌پوشاند.

یک دندان‌پزشک متخصص زیبایی متناسب با وضعیت دندان‌های فرد رزین کامپوزیت را روی دندان فرم می‌دهد. در برخی از زیبا جویان نیاز است تا ابتدا سطح دندان اصلی کمی تراشیده شود و سپس کامپوزیت روی آن قرار داده شود. تراشیدن دندان برای کامپوزیت به گونه‌ای است که مینای دندان آسیبی نبیند و زیباجو دچار مشکلات پس از کامپوزیت نشود. برای آن ‌که دندان‌های فرد پس از کامپوزیت حالت جلو زدگی نداشته باشد، باید فرم دندان‌ها در ابتدای درمان اصلاح شوند.

دندان‌پزشک زیبایی برای ایجاد طیف رنگی و حالت سایه روشن بعضاً چند لایه کامپوزیت را روی هم قرار می‌دهد؛ اما با مهارت خود ضخامت کامپوزیت را در حدی نگه می‌دارد که کامپوزیت دندان ضخیم و بزرگ نشود. مهارت بالینی دندان‌پزشک و روش درمان او در فرم دادن خمیر کامپوزیت روی دندان بسیار مهم می‌باشد.

آیا کامپوزیت بدون تراش باعث بزرگ شدن دندان کامپوزیت شده می‌شود؟

ونیر های بدون تراش ضخامتی بسیار نازک در حد 0.3 میلی‌متر و اصلاً باعث برجستگی و بزرگ شدن دندان پس از ونیر کامپوزیت نمی‌شود. در کامپوزیت بدون تراش، به‌صورت مستقیم کامپوزیت را روی دندان‌هایشان فرم می‌دهد. یک دندان‌پزشک زیبایی باتجربه ضخامت ونیر کامپوزیت بدون تراش دندان را به گونه ایی تعیین می‌کند که باعث جلو آمدن دندان‌ها پس از کامپوزیت نشود.

image 20

مزیت اصلی کامپوزیت بدون تراش این است که درهر زمان که بخواهید می‌توانید آن را ریمو کنید ودندان‌هایی بدون کامپوزیت داشته باشید.

افرادی که ویژگی‌های زیر را ندارند، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت بدون تراش هستند:

  • نامرتب و کج بودن جزئی دندان‌ها
  • ناهماهنگ و نامتقارن بودن دندان‌ها
  • دندان‌های بسیار بلند و یا بسیار کوتاه
  • پوسیدگی شدید و تغییر رنگ محسوس دندان‌ها

جلو بودن دندان‌ها پس از کامپوزیت قابل درمان است؟

هنگامی که برای درمان جلو آمدن کامپوزیت‌ ونیر به دندانپزشک زیبایی مراجعه می‌کنید، دو درمان متداول پیش رو دارید. اولین راه این است که کامپوزیت فعلی را ترمیم و تعویض کنید. دوم آن که ونیر کامپوزیت بزرگ‌ شده برداشته و با لمینت سرامیکی تعویض کنید. اگر دچار این مشکل هستید به یک دندانپزشک متخصص زیبایی و ترمیم دندان مراجعه فرمایید تا بررسی دقیق وضعیت دندان‌ها، درمان و راهکار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

کامپوزیت دندان برای زیبایی لبخند و رفع عیوب آن است و در حالتی که کامپوزیت با متد اصولی انجام شود اصلاً باعث جلو آمدن دندان‌ها و بزرگ شدن دندان‌ها نمی‌شود. کامپوزیت یک لایه نازک است به ضخامت چند میلی‌متر که روی دندان‌ها فرم داده می‌شود. طبیعی بودن ظاهر کامپوزیت و بزرگ نشدن دندان‌ها به مهارت دست دندان‌پزشک زیبایی بستگی دارد. یکی از اهداف‌ کامپوزیت کردن دندان‌ها اصلاح فرم و شکل دندان‌ها می‌باشد و دقیقاً برخلاف جلو آمدن و بزرگ شدن دندان‌ها است.

خواندن عوارض کامپوزیت و جویا شدن نظرات دیگران در مورد کامپوزیت این مزیت را دارد که شما در انتخاب دکتر کامپوزیت خود دقت بیشتری داشته باشید.

اگر برای کامپوزیت دندان در اصفهان یا لمینت دندان در اصفهان می خواهید اقدام کنید و برای اصلاح طرح لبخند خود نیاز به مشاروه تخصصی دارید،‌ دکتر هدی صالحی به هم‌وطنان ساکن اصفهان و حومه، مشاوره تخصصی برای اصلاح طرح لبخند با ونیر کامپوزیت و لیمنت سرامیکی، به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌کنند. (اصفهان، توحید میانی، ساختمان البرز، طبقه ۵، واحد ۱۵ – تلفن: 09100024663)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.