درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی

وجود منافذ باز و بزرگ روی پوست، یکی از مشکلات رایج در افراد است که باعث می شود پوست صاف و یکدست به نظر نرسد و میکاپ نیز روی آن زیبا نشود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید نگران نباشید، به کمک روش های درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی می توانید آن را به راحتی برطرف کنید.

در این مقاله چندین روش کارآمد و در عین حال ساده را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا به کمک آن ها بتوانید پوستتان را کاملاً صاف، یکدست و بی نقص نمایید.

- Advertisement -

چگونه منافذ پوست را ببندیم؟

وجود منافذ باز روی پوست باعث پیر به نظر رسیدن صورت و کاهش جذابیت میکاپ می شود؛ البته به کمک استفاده از بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست می توانید تا حد زیادی آن ها را بپوشانید.

قبل از اینکه به سراغ روش های درمانی برویم، بهتر است درباره علل ایجاد این مشکل صحبت کنیم. در واقع منافذ پوستی محل خروج فولیکول مو و چربی پوست هستند که در حالت عادی بسیار کوچک و غیر قابل مشاهده می باشند. افزایش سایز منافذ عموماً به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • ژنتیک
  • پیری پوست
  • کمبود ویتامین A
  • آسیب های ناشی از نور خورشید
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

بسیاری از افراد برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خود به سراغ روش های کلینیکی و استفاده از لیزرهای مختلف می روند. البته باید توجه داشته باشید که این روش ها برای منافذ بسیار بزرگی مناسب هستند که به کمک روش های خانگی درمان نمی شوند. همچنین پس از طی کردن دوره درمان نیز باید به خوبی از پوستتان مراقبت کنید تا منافذ آن مجدداً باز نشوند.

4dc34940 b843 4562 a8dd 93b31829403d

بهترین روش برای بستن منافذ پوست در خانه

معمولاً توصیه می شود در اولین مرحله از روش های درمان خانگی استفاده کنید و در صورت نتیجه نگرفتن به سراغ درمان های کلینیک بروید. در این بخش چند نمونه از بهترین روش برای بستن منافذ پوست را برای شما شرح خواهیم داد:

ماسک برای منافذ باز پوست

استفاده از ماسک برای منافذ باز پوست با اثرات شگفت انگیزی همراه است و به همین دلیل برندهای زیادی به تولید ماسک صورت برای کاهش سایز منافذ روی آورده اند که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

ماسک وارمی مدل پرتقال

این ماسک صورت با استفاده از ترکیبات گیاهی و فرمولاسیون آلمانی برای پوست های چرب و دارای منافذ باز ارائه شده است. آنتی اکسیدان و ویتامین های E و C به کار رفته در ماسک پرتقال وارمی قادرند انواع جوش و آکنه، التهاب، چین و چروک، تیرگی پوست و منافذ باز را در زمان کوتاهی از بین ببرند.

ماسک رسی هیدرودرم حاوی خاک رس و کربن فعال

این ماسک برای منافذ باز پوست، پاک و شفاف کردن صورت و از بین بردن سموم و آلودگی ها طراحی شده است. وجود خاک رس و کربن فعال در این محصول موجب شده تا علاوه بر کاهش سایز منافذ، در رفع جوش های سرسفید و سرسیاه و شاداب و درخشان کردن پوست نیز اثرات فوق العاده ای داشته باشد.

ماسک بیوآکوا حاوی سالیسیلیک اسید

برند بیوآکوا این ماسک صورت را با استفاده از سالیسیلیک اسید و مواد موثر دیگر برای پوست های چرب و دارای منافذ باز تولید کرده است. بافت سبک و ژلی این محصول به سرعت جذب پوست شده و ضمن کاهش سایز منافذ، از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری خواهد کرد.

پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست

کورتیزون نوعی استروئید قوی است که برای درمان بیماری های پوستی مانند التهاب، خارش و سایز علائم آلرژیک تجویز می شود. توجه داشته باشید که استفاده از پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست اصلاً مناسب نیست و ممکن است باعث بروز ناهنجاری های جدی یا حتی افزایش سایز منافذ شود.

سرم برای بستن منافذ باز پوست

سرم های پوستی به دلیل داشتن ساختار ریز مولکولی، به سرعت جذب پوست می شوند و اثربخشی بالایی دارند. اگر به دنبال یک سرم برای بستن منافذ باز پوست هستید، پیشنهاد می کنیم از محصولات حاوی نیاسین آمید یا رتینول استفاده کنید که در ادامه دو نمونه از آن ها را معرفی می کنیم.

سرم نیاسینامید و زینک اوردینری

نیاسینامد نوعی از ویتامین B3 است که وجود آن در محصولات پوستی موجب روشن شدن پوست، کاهش جای جوش و کاهش منافذ باز می شود. سرم نیاسینامید از برند کانادایی اوردینری یکی از بهترین محصولات در این زمینه است در مدت زمانی کوتاه به طور چشمگیری منافذ پوستتان را کاهش خواهد داد.

سرم نیاسینامید ویتالیر

برند ایرانی ویتالیر سرم نیاسینامد را به طور تخصصی برای کاهش منافذ باز، جلوگیری از بروز جوش، تعادل رطوبت و چربی پوست و مهار لک و تیرگی آن تولید کرده است. این محصول با قیمت مناسب و مزایای بسیارش به سرعت در میان کاربران جایگاه ویژه ای را به دست آورد.

کرم برای بستن منافذ باز پوست

بهترین کرم برای بستن منافذ باز توسط برند بایودرما تولید شده است. این محصول فرانسوی ضمن کنترل چربی پوست، آن را مات کرده و مانع از بروز انواع جوش می شود. صاف و یکدست کردن پوست، کاهش چشمگیر سایز منافذ و قابلیت استفاده قبل از آرایش از دیگر مزایای این محصول هستند.

بستن منافذ پوست با گلاب

اگر به دنبال درمان های طبیعی برای پوست هستید، باید بگوییم که ساده ترین روش برای بستن منافذ پوست با گلاب است. شما می توانید از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید تا ضمن پاکسازی عمقی پوست، اسکار آکنه و لک های تیره روی آن را نیز برطرف کنید.

تسکین پوست تحریک شده، داشتن خواص ضد التهاب و ضد میکروب، تسکین اگزما و روزاسه، کاهش علائم پیری، تعادل چربی پوست، صاف و سفت شدن آن و تامین رطوبت مورد نیاز پوست تنها چند مورد از مزایای بیشمار گلاب هستند.

5780ad62 5199 4558 aab5 c1aba1a66b5c

سخن پایانی

در این مطلب روش های درمانی مختلفی را برای کاهش سایز و از بین بردن منافذ باز پوست ارائه کردیم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید راه حل مناسبی را برای خود یافته و در مدت زمان کوتاهی این مشکل را از بین ببرید. در نهایت به خاطر داشته باشید که استفاده منظم از یک روتین پوستی مناسب و پاکسازی پوست نیز به شما در رفع منافذ باز کمک خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سحر می گوید

    سرم برای بستن منافذ باز پوست باید حاوی نیاسینامید باشه اینجوری قشنگ تاثیر میذاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.