آموزش ژلیش ناخن، فواید و عوارض آن

یکی از تکنیک های زیبایی ناخن که بین بانوان بسیار ترند است، ژلیش ناخن است. اما درباره عوارض و فواید این روش چه میدانید؟ ژلیش ناخن یا لاک موقتی (Gelish)؛ یک لاک ژل فوق العاده است که پس از اعمال تحت دستگاه اشعه ماوراء بنفش، قرار میگیرد تا محکم شود.

ژلیش ناخن؛ نسبت به لاک های معمولی که در خانه می‌زنید ماندگاری بیشتری خواهند داشت. برای اینکه با ژلیش ناخن یا لاک ژل بیشتر آشنا شده و آموزش ژلیش ناخن و همچنین فواید و عوارض آن را بدانید، تا انتها با ما همراه باشید.

- Advertisement -

ژلیش ناخن (Gelish) چیست؟

به گزارش مجله آموزشی آرایش و زیبایی وقت مد، ژلیش ناخن (Gelish)؛ تکنیکی است که با کمک انواع لاک‌های ژل ترکیبی از مونومرهای جامد و با قرار گرفتن در معرض نور “UV” سخت و خشک می‌شوند. در واقع، لاک ژل، یک جلا دهنده قوی و محکم می‌باشد که وقتی تحت نور خاصی باشد، دوام و ماندگاری بالایی پیدا میکند.

به عبارتی اشعه ماوراءبنفش، سریعا لاک را خشک کرده تا براق بودن آن حفظ شود. مواد ژل بسیار قوی است، اما به آسانی و بدون آسیب رساندن بیش از حد به بستر ناخن‌های طبیعی، میتوان آنها را پاک نمود.

image 4

وسایل مورد نیاز برای انجام ژلیش ناخن

اقلام موردنیاز برای انجام لاک ژل یا ژلیش ناخن شامل این موارد است:

  • لامپ LED یا UV
  • فایل‌های شیشه ای یا کریستالی
  • بافر ناخن
  • روغن کوتیکول
  • میله های چوب نارنجی یا فیلرهای فولادی ضد زنگ
  • الکل
  • کت پایه
  • تاپ کت
  • لاک‌های ژل

آموزش مراحل انجام ژلیش ناخن

در قسمت زیر، کلیه مراحل انجام ژلیش ناخن را که می‌توان در خانه و یا سالن‌های آرایشی انجام داد را به صورت گام به گام آموزش می دهیم:

اولین مرحله از انجام ژلیش ناخن؛ کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن‌ها است

بر طبق مجله زیبایی و مراقبت از ناخن، اولین قدم برای داشتن یک مانیکور ژل ناخن، فرم دادن به ناخن‌ها‎ است. برای انجام این‎ کار، از ناخن‌گیر استفاده کنید تا آنها را به اندازه و شکلی که می‌خواهید در بیاورید، سپس با استفاده از سوهان ناخن، لبه های آنها را گرد کنید.

image 3

مرحله دوم ژلیش ناخن؛ هل دادن کوتیکول‎ های ناخن به عقب

در این مرحله از یک فشار دهنده کوتیکول استفاده کنید تا کوتیکول‌های ناخن خود را به عقب برانید تا قسمت بیشتری از آنها را به نمایش بگذارید. سپس، روغن کوتیکول را برای تغذیه پوست اطراف ناخن به آنها بزنید. برای اطلاعات بیشتر؛ مطلب کوتیکول ناخن (Nail cuticle) چیست؟ آموزش کارکرد، عملکرد، فواید و روش های نگهداری و مراقبت از کوتیکول ناخن را در مجله وقت مد مشاهده بفرمایید.

صاف کردن سطح ناخن‌ها با کمک بافر

صاف کردن ناخن‌ها با استفاده از وسیله ای به نام بافر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سطح ناخن برای اعمال لاک ژل صاف شده است. هرچه سطح ناخن ها صاف تر باشد، مراحل ژلیش بر روی ناخن ها، بهتر عمل خواهد کرد.

مرحله چهارم در انجام ژلیش روی ناخن؛ پاک کردن ناخن

ناخن‌های خود را به خوبی با الکل یا پاک کننده های دیگر تمیز کنید تا لاک مستقیماً به ناخن طبیعی شما بچسبد. هر گونه ناخالصی، مانند باقیمانده روغن کوتیکول یا ذرات گرد و غبار، می‌تواند باعث بلند شدن زودرس لاک شود.

مرحله پنجم، اعمال پوشش پایه

حالا برای اولین لایه پولیش، از یک لایه پایه ژل خوب بهره بگیرید. این کار منجر به چسبیدن پولیش می‌شود تا دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین، یک لایه نازک از لاک پایه روی کل ناخن بمالید، سپس آنها را زیر لامپ UV یا نور LED خشک نمایید تا خشک شوند. حداقل 30 ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد تا پوشش پایه خشک گردد.

مرحله ششم از ژلیش برای ناخن؛ زدن لاک ژل است

لاک ژل خود را قبل از استفاده به خوبی تکان دهید تا ترکیب غلیظ آن به درستی مخلوط شود. سپس یک لایه نازک از لاک ژل را تا لبه های ناخن‌ها بزنید.
بهتر است، لاک ژل را تا حد ممکن نزدیک به کوتیکول اعمال نمایید. تکنسین‌های ناخن، حداقل دو لایه لاک را پیشنهاد می‌کنند، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، نتیجه بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که هر لایه از لاک خود را خشک کنید و ناخن‌های خود را حداقل 30 ثانیه زیر لامپ قرار دهید تا خشک شود.

مرحله آخر برای انجام ژلیش روی ناخن ها؛ اعمال تاپ کت است

در آخرین مرحله از آموزش ژلیش ناخن در این مطلب از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، هنگامیکه لاک ژل مورد نظر خود را در رنگ و ضخامت دلخواه اعمال کردید، سپس یک تاپ کت بزنید تا از مهر و موم شدن رنگ آن اطمینان حاصل کنید و به ناخن‌های خود درخشندگی خاصی ببخشید. در نهایت، ناخن‌های خود را برای آخرین بار و حداقل برای یک دقیقه خشک کنید. با اینکار مطمئن می‌شوید که آنها کاملا خشک و محکم شده اند.

نحوه پاک کردن ژلیش یا لاک ژل از روی ناخن ها به چه صورت است؟!

برای پاک کردن ژلیش از ناخن‌؛ آنها را به سادگی با کمک یک پد پنبه‌ای آغشته به پاک‌کننده قوی استون پاک کرده و با یک تکه فویل در جای خود نگه دارید. برای حذف کردن لاک ژل از هیچ سوهانی استفاده نمی‌شود، بنابراین به ناخن‌های طبیعی آسیب نمی‎رسد.

با چوب مخصوص مانیکور، لاک ژل باقی مانده را به آرامی بردارید، مراقب باشید به آنها فشار نیاورید. در آخر، سطح ناخن را با یک بافر به آرامی صاف کنید. پس از حذف لاک ژل، زمان تقویت ناخن‌ها با استفاده از زدن مقداری روغن و ماساژ دادن است.

image 2

عوارض ژلیش ناخن یا لاک موقتی چیست؟

به گزارش مجله پزشکی vaghtemod، ژلیش ناخن یا لاک موقتی بر جریان خون و در نتیجه اکسیژن رسانی و رشد طبیعی ناخن‎های طبیعی شما تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر لاک ژل باعث کم آبی و خشک شدن ناخن‎ها می‌شود. نوشیدن آب زیاد برای ناخن‌ها نیز مفید است. همچنین، استفاده از روغن کوتیکول و مرطوب کننده بر روی ناخن‎ها برای حفظ سلامت و آبرسانی آن‌ها بعد از انجام هر نوع مانیکور از جمله لاک ژل، توصیه می‎شود. همچنین، ژلیش ناخن منجر به نازک و ضعیف شدن ناخن خواهد شد و یا رنگ آنها تغییر می‎کنند.

نکات مهم درمورد ژلیش ناخن‌ یا لاک موقت که بهتر است بدانید

نکات مهم درمورد ژلیش ناخن شامل این نکته ها است:

  • قبل از استفاده از لاک ژل آن را کاملا تکان دهید تا ژل به خوبی مخلوط شود تا به پس از زدن آن به خوبی بچسبد.
  • برای مراقبت از لاک ژل و افزایش ماندگاری آن، یک رقیق کننده تهیه کنید. اگر پولیش یا لاک شما غلیظ‌تر از حد معمول باشد، کافیست چند قطره از آن بریزید و آن را به شدت تکان دهید.
  • اشعه ماوراء بنفش اثرات مضری برای پوست، کوتیکول و همچنین ناخن‌ها دارد. اما اگر می‎خواهید، ناخن‌های خود را زیر اشعه UV درمان کنید، باید قبل از قرار دادن ناخن های خود در زیر آن از ضد آفتاب با SPF بالاتر بهره بگیرید.
  • آب داغ بدترین دشمن ژلیش ناخن است. بنابراین، توصیه می‌شود، زمان زیادی را زیر دوش آب گرم و جکوزی نباشید و همینطور هنگام شستن ظرف‌ها از دستکش لاستیکی استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.