لیفت مژه خوبه انجام بدم؟

لیفت یا لمینیت مژه این روزها رونق پیدا کرده است اما هنوز افرادی هستند که از عوارض یا فواید لیفت مژه اطلاع ندارند. از این رو، بهتر است قبل از انجام هر اقدامی جهت زیباتر شدن ظاهر خود، به تحقیق درباره آن بپردازید تا پس از انجام آن شیمان نشوید. اسمونی در این بخش توضیحات لازم درباره لیفت و لمینیت مژه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

لیفت مژه یا لمینیت مژه چیست؟

- Advertisement -

لیفت، همانطور که از نامش پیداست واژه ای انگلیسی (lift) است که به معنای “بالا بردن به مدت موقت” است. بنابراین اگر قصد انجام لیفت مژه و ابرو را دارید بهتر است بدانید این اقدام زیبایی، مدت معینی دارد و سپس به حالت قبلی خود باز می گردد؛ بنابراین یک تغییر غیردائم محسوب می شود.

لیفت مژه با استفاده از مواد طبیعی یعنی ویتامین ها، کراتین و مکمل ها انجام می شود و درواقع می توان گفت با استفاده از این کار، هم مژه ها فر می شوند و حالت می گیرند و هم تقویت می شوند. این کار حتی برای خانم های باردار و شیرده هم هیچ عوارض و ضرری ندارد زیرا مواد آن کاملاً طبیعیست.

لیفت مژه یا کاشت مژه؟!

کسانی که مژه های بلند یا پرپشتی دارند توصیه می شود لیفت مژه را انجام دهند. زیرا این کار کاملاً طبیعی است و به زیبایی طبیعی آنها می افزاید. اما کاشت مژه حالت مصنوعی دارد و بیشتر برای افرادی که مژه هایی بسیار کم پشت یا کوتاه دارند توصیه می شود. بنابراین اگر از نعمت مژه هایی بلند و زیبا برخوردارید از لیفت و لمینیت مژه برای افزایش زیبایی طبیعی خود استفاده کنید.

ماندگاری لیفت مژه تا چه مدت است؟

C:\Users\a\Desktop\dDCUkJ0BpYCNjGM497iZ8iTMDBKvUOjSS7U4seb2.jpg

ماندگاری لیفت مژه و ابرو به عوامل زیادی بستگی دارد. اما بطور میانگین حدود 2 ماه است. عواملی که بر ماندگاری لیفت مژه و ابرو موثر هستند عبارتند از: 

  1. جنس و ضخامت مژه ها و ابروها
  2. حالت مژه ها و ابروها
  3. نوع مواد مصرفی لیفت
  4. استفاده مناسب از وسایل لیفت مژه
  5. مراقبت پس از انجام لیفت، و …

قیمت لیفت مژه چقدر است؟

قیمت لیفت مژه نسبت به قیمت لیفت ابرو اندکی کمتر است زیرا مواد لیفت و همچنین زحمت و وقت کمتری نیاز دارد. قیمت لیفت مژه از 150.000 تومان شروع می شود و بر حسب نوع مواد مصرفی و منطقه محل ارائه خدمات متغیر است. قیمت لیفت مژه نهایتاً تا 500.000 تومان هم انجام می شود.

لیفت مژه برای آقایان هم کاربرد دارد؟

لیفت مژه آنقدر حالت طبیعی دارد که حتی آقایان هم می توانند از آن استفاده کنند. اگر توجه کرده باشید بسیاری از آقایان مژه های بلند یا پرپشتی دارند، بنابراین برحسب علاقه خود می توانند با استفاده از لیفت و لمینیت مژه، آنها را به سمت بالا حالت دهند. اصلاً مشخص نیست که اقدامی برای زیبایی مژه های خود انجام داده اند و تنها بر جذابیت چشمان فرد تاثیر شگفتی می گذارد.

عوارض لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه خوشبختانه عوارض بسیار نادری دارد. اما اگر شما حساسیت بسیار بالایی به انواع مواد شیمیایی دارید بهتر است اندکی از این مواد را روی قسمتی از پوست نازک خود تست کنید و چنانچه حساسیتی نشان داده نشد از انجام آن امتناع کنید. 

از عوارض دیگر لیفت و لمینیت مژه، می توان به مهارت آرایشگر اشاره کرد. برخی از آرایشگرها به دلیل آشنایی نداشتن با مواد و وسایل لیفت، باعث سوختگی مژه ها و ابروها می شوند. زیرا این مواد نباید با نوک مژه ها و ابروها برخورد داشته باشد. 

برای آموزش لیفت مژه باید چکار کنم؟

اگر بعد از انجام لیفت مژه و ابرو به این کار علاقه مند شدید و قصد یادگیری آن را داشتید بهتر است از اساتید مجرب و افرادی که مدرک معتبر به شما ارائه می دهند، خدمات و آموزش های لازم را کسب کنید. آموزش لیفت مژه و ابرو از حدود 1 میلیون تومان شروع می شود و هزینه خرید وسایل لیفت هم بصورت مجزا حساب می شود.

مراحل لیفت مژه

image 5

لیفت مژه طی چند مرحله انجام می شود. در ابتدا باید هرگونه مواد آرایشی را از چشم ها و اطراف آن پاک کرد. سپس با استفاده از چسب مخصوص، دو عدد سیلیکون بر پشت پلک ها چسبانده می شود و مراحل استفاده از انواع مواد لیفت صورت آغاز می شود. زیباجو حین استفاده از مواد نباید چشم های خود را باز کند. پس از استفاده از هر یک از مواد، باید به مدت چند دقیقه به مژه ها استراحت داد و سپس بقیه کار را دنبال کرد. 

حداکثر زمانی که مواد باید روی مژه ها قرار گیرد بین 10 تا 20 دقیقه است. در نهایت مژه ها با استفاده از محلول مخصوص تمیز می شوند.

اقدامات لازم برای مراقبت از لیفت مژه

  1. از یک روز قبل از لیفت، از داروهای هورمونی استفاده نکنید.
  2. بهتر است تا 3 روز مژه ها یا ابروهایی که لیفت شده اند را خیس نکنید، یعنی اصلاً حمام نروید.
  3. تا چند روز اول، در محیط هایی مانند سونا و جکوزی نروید. 
  4. مژه ها یا ابروهای خود را نمالید یا نخارانید.
  5. بعد از 3 روز که به حمام رفتید، زیر دوش ابروهای خود را به سمت بالا حالت دهید، اما برای مژه ها اقدام خاصی نیاز نیست.
  6. بعد از حمام ابروهای خود را با براش به سمت بالا شانه کنید، اما برای مژه ها لازم نیست.
  7. ترکیب لیفت مژه و استفاده از ریمل بسیار فوق العاده است!!! آن را امتحان کنید! اما از ریمیل هایی که به سختی پاک می شوند استفاده نکنید.

منبع: مد و زیبایی آسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.