همه چیز درباره معجزه کاشت موی سر

وقتی اکثر مردم در خصوص کاشت مو می شنوند، تصویری خاص در ذهن آنها ظاهر می شود که موهای مصنوعی را که نتیجه یک عمل زیبایی است نه یک خط موی طبیعی ، برایشان نمایان می کند. واقعیت این است که امروزه فناوری کاشت مو به شما امکان می دهد ضخامت را به موهای خود اضافه کنید و خط موی عقب نشینی شده را بدون ظاهر غیرطبیعی، تکمیل کنید. با این حال، خوب است که در خصوص معجزه کاشت موی سر ، بیشتر بدانید و از معایب احتمالی آن آگاه شوید.

نحوه کاشت موی مدرن و نحوه استفاده از آنها برای پر کردن خط مو و معکوس کردن اثرات طاسی مردانه از جمله مواردی است که می توانید در این جا با آن آشنا شده و همچنین نقاط ضعف کاشت مو و برخی از محدودیت های روش های آن را بدانید.

- Advertisement -

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک روش زیبایی است که شامل برداشتن موها از قسمت خاصی از پوست سر شما که محل اهدا کننده نامیده می شود و پیوند آنها بر روی قسمت های مختلف پوست سر است. به طور خلاصه، کاشت مو به معنای برداشتن مو از مناطقی از پوست سر است که تحت تأثیر طاسی مردانه قرار نگرفته و آنها را به مناطقی که نازک یا طاس هستند منتقل می کند.

کاشت مو به این دلیل کار می کند که همه موهای سر شما تحت تاثیر DHT ، هورمون اولیه که باعث طاسی می شود، نیستند. با حرکت دادن موهای مقاوم در برابر DHT از پشت و کناره های سر به جلو، یک جراح پیوند مو می تواند موهای ضخیم تر و پرتری را به شما هدیه دهد که این خود معجزه کاشت موی سر به شمار می آید.

image 16

روش های مختلف برای معجزه کاشت موی سر

در اصل ، پیوند خط مو شامل برداشتن و پیوند مو با استفاده از پلاگین است. در حالی که ساقه های مو به عنوان راهی برای پر کردن خط موی عقب نشینی شده عمل می کردند، به دلیل این واقعیت که گرافت های مو در مناطق جداگانه ای گروه بندی شده بودند، گاهی غیر طبیعی به نظر می رسیدند، گاهی اوقات با فاصله قابل توجهی بین هر پلاگین بودند..

امروزه کاشت مو بسیار پیچیده تر است. جراحان می توانند موها را با استفاده از روش های FUE یا FUT جمع آوری کرده و آنها را در گروه های یک تا سه تایی مو بکارند و خط مویی ایجاد کنند که طبیعی به نظر برسد. از نظر زیبایی، پیوند مو که توسط یک جراح مجرب انجام می شود، درست مانند یک خط موی طبیعی به نظر می رسد. در این شرایط، موهای اهداکننده کافی در اختیار دارید و توانایی رشد مو در نواحی پوست سر خود را که به آن نیاز دارند، خواهید داشت که برای بسیاری از افراد معجزه کاشت موی سر می تواند بسیار خوب عمل کند.

هزینه کاشت مو

شاید بزرگترین مانع برای افرادی که به دنبال کاشت مو هستند، این واقعیت باشد که کاشت مو، به طور واضح ارزان نیست. این که در نهایت هزینه ای برای جراحی کاشت مو می کنید تا حد زیادی بستگی به زندگی شما ، وسعت عمل و حتی جراحی دارد که این عمل را انجام می دهد. از آنجا که این عمل جراحی زیبایی محسوب می شود، بیمه معمولاً آن را پوشش نمی دهد.

خطرات احتمالی پیوند مو

گذشته از هزینه های مالی جراحی کاشت مو، زمان بهبود و عوارض احتمالی ناشی از آن نیز نباید بی اهمیت تلقی شود. پس از عمل جراحی، جراح یا متخصص مراقبت های بهداشتی معمولاً به شما اجازه می دهد روز بعد به سر کار برگردید. با این حال، ناحیه اهداکننده یا محل برداشت مو و ناحیه گیرنده و موهایی که کاشته شده است، بسته به نوع جراحی که می خواهید انجام شود، تا سه هفته طول می کشد تا بهبود یابد.

همچنین با وجودی که برای بسیاری معجزه کاشت موی سر یک آرزوی دیرینه است، اما به احتمال زیاد توسط جراح شما توصیه می شود که تا هنگام بهبودی، از هر گونه پوششی که باعث ایجاد سایش و آسیب به موها شود، اجتناب کنید. ممکن است عوارضی در پی جراحی کاشت مو ایجاد شود. برخی از عوارض شایع عبارتند از عدم رشد موهای کاشته شده، ادم بعد از جراحی در ناحیه آسیب دیده، فولیکولیت و زخم، بی حسی ناحیه آسیب دیده، توسعه کیست ها و محل بخیه، خون ریزی بیش از حد یا عفونت که می تواند هر یک باعث اختلال در رشد موهای کاشته شده باشد.

کاشت مو راه حل مناسبی برای ریزش مو

اگر خط موی شما در حال عقب نشینی است یا ریزش موی شما متغیر است و می خواهید در این زمینه کاری انجام دهید، کاشت مو ممکن است یک درمان بالقوه را ارائه دهد. هنگامی که معجزه کاشت موی سر ، توسط یک جراح مجرب و ماهر انجام می شود، پیوند خط مو می تواند خط موهای شما را بازگرداند و حجم و ضخامت قبلی را به شما برگرداند.

با این حال، کاشت مو یک درمان معجزه آسا نیست و ممکن است لزوماً یک درمان کامل برای طاسی نباشد. همچنین ممکن است نتوانید یک مو کامل از کاشت مو بدست آورید، بنابراین مهم است که انتظارات واقع بینانه ای در مورد این روش داشته باشید.

انتظارات واقعی از معجزه کاشت موی سر

قبل از انجام کاشت مو، لازم است بدانید که اگر موهای شما از نظر ژنتیکی به DHT حساس هستند، ممکن است بعد از کاشت مو همچنان به ریزش ادامه دهد. این می تواند به این معنی باشد که موهای اطراف نواحی کاشته شده نازک می شوند، در حالی که موهای پیوندی ضخیم و سالم باقی می مانند.

به همین دلیل، جراحان کاشت مو ممکن است بعد از عمل، از فیناستراید و یا ماینوکسیدیل و سایر روشهای پیشگیری از ریزش مو، استفاده کنند تا میزان ریزش مو به حداقل برسد. تمام تکنیک های کاشت مو، از جمله FUE ، زخم ایجاد می کنند. تنها تفاوت در اندازه و شکل اسکار است. FUT یک زخم بزرگ ایجاد می کند، در حالی که FUE صدها زخم کوچک و پراکنده در پشت سر ایجاد می کند.

اگر موهای ضخیم و تیره ای در پشت سر خود دارید، احتمالاً جای زخم ناشی از کاشت مو کاملاً نامرئی خواهد بود. ضمن آنکه یک عامل کلیدی در تعیین ظاهر معجزه کاشت موی سر ،  مهارت و تجربه جراح است. یک جراح خوب انتخاب کنید و با یک خط مو طبیعی و زیبا و بهبود چشمگیر روبرو خواهید شد.

این را به خاطر داشته باشید که مانند سایر روشهای زیبایی، بهتر است به جای یک جراح پلاستیک عمومی که طیف وسیعی از روشهای مختلف را انجام می دهد، جراح متخصص ترمیم مو را انتخاب کنید. کاشت مو باعث ایجاد موهای جدید نمی شود. اگر بیشتر موهای خود را از دست داده اید، احتمالاً نمی توانید با پیوند، خط مو و ضخامت موهای اصلی خود را بازیابی کنید. با این حال، برای اکثر مردان، پیوند خط مو می تواند بهبود چشمگیری در ظاهر موها  ایجاد کند.

image 14

آیا باید کاشت مو انجام دهید؟

کاشت مو یک تصمیم مهم است که نیاز به تحقیق و حوصله دارد. مانند همه روش های پزشکی، مهم است که قبل از اقدام، اثرات، هزینه ها و محدودیت های این روش را درک کنید. همچنین مهم است که در مورد آنچه می توانید با کاشت مو به دست آورید، واقع بین باشید. اگر کاملاً طاس هستید، پیوند مو احتمالاً می تواند آن را بهبود دهد، اما به شما یک موی کامل نمی دهد.

با این حال، اگر ریزش موی جزئی دارید، معجزه کاشت موی سر می تواند به شما کمک کند چندین سال ریزش مو را معکوس کرده و ظاهر خود را بهبود ببخشید. فقط به خاطر داشته باشید که کاشت مو باعث ریزش دائمی مو نمی شود. شما هنوز هم باید از روش پیشگیرانه ای برای محافظت و نگهداری موهای خود بعد از عمل استفاده کنید.

گزینه های جایگزین کاشت مو

کاشت مو می تواند به شما کمک کند زمان را در سال های ریزش مو به عقب برگردانید. با این حال، موثرترین راه برای داشتن موهای پرتر و ضخیم تر این است که در وهله اول از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در زمینه ریزش مو و استفاده از روش های درمان ریزش مو مانند فیناستراید ، ماینوکسیدیل و سایر محصولات پیشگیری از ریزش مو، می توانید بیشتر موهای خود را حفظ کرده و در مرحله اول از پیوند خط مو اجتناب کنید.

تاثیر زمان در معجزه کاشت موی سر

به محض اینکه پزشک کاشت مو را تکمیل کرد، می توانید طرح کلی خط موی جدید و بهبود یافته خود را مشاهده کنید. بعد از کاشت مو باید سریع رشد کند. یکی از ناراحتی هایی که بسیاری از بیماران با آن روبرو می شوند، ریزش موها پس از رشد اولیه است. هنگامی که این دسته اولیه از موهای کاشته شده می ریزد، باید به صورت دائمی رشد کند. موها باید سالم و طبیعی به نظر برسند.

اکثر مردم تغییرات قابل توجهی در رشد موها پس از حدود نیم سال گزارش می دهند. نتایج کامل این روش تقریباً همیشه به طور کامل پس از یک سال قابل مشاهده است. بنابراین معجزه کاشت موی سر مدرن، ایمن، طبیعی و دائمی است.

اگر موهای سالم کافی در جایی روی سرشان رشد کند که پزشکان بتوانند فولیکول ها را به منطقه آسیب دیده منتقل کنند، بیماران ایده آل تلقی می شوند. شما همچنین باید توانایی رشد مو را در سایتی که انتخاب کرده اید داشته باشید. این بدان معناست که پوست سر زخم شده، واجد شرایط پیوند موثر نیست.

بهبود کاشت مو

بعد از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است لازم باشد چند روز از داروهای مسکن استفاده کنید. جراح از شما می خواهد که حداقل یک یا دو روز روی سرتان بانداژ کنید. او همچنین ممکن است آنتی بیوتیک یا داروی ضدالتهابی را برای چندین روز برای شما تجویز کند. اکثر افراد می توانند 2 تا 5 روز پس از عمل به سر کار بازگردند.

پس از عمل معجزه کاشت موی سر ، مدت دو الی سه هفته، موهایی که پیوند شده است، ریخته و در چند ماه آتی، موهای جدید جایگزین می شوند. اکثر مردم بعد از 6 تا 9 ماه، شصت درصد رشد موهای جدید را مشاهده می کنند. برخی از جراحان داروی رشد مو، ماینوکسیدیل را برای بهبود رشد موها پس از پیوند تجویز می کنند ، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می کند.

تکمیل FUT و FUE هر کدام ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد. تا حدی، این بستگی به میزان کار انجام شده توسط جراح دارد. شما همان روز عمل به خانه خواهید رفت. پس از اتمام عمل، جراح شما باند را با دقت برمی دارد. این ناحیه ممکن است متورم شود، بنابراین جراح شما ممکن است تریامسینولون را در ناحیه مورد نظر تزریق کند تا تورم کاهش یابد.

به احتمال زیاد در محل پیوند معجزه کاشت موی سر و همچنین در ناحیه ای که موها از آن گرفته شده اند احساس درد می کنید. در چند روز ، جراح شما ممکن است مواردی مانند داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن (Advil)، آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت، ضد التهاب، مانند استروئید خوراکی، برای تسکین تورم، داروهایی مانند فیناستراید (Propecia) یا ماینوکسیدیل (Rogaine) برای کمک به تحریک رشد مو را برای شما تجویز نماید.

image 12

مراقبت های لازم پس از معجزه کاشت موی سر

چند روز بعد از عمل صبر کنید تا موهای خود را بشویید. فقط در چند هفته اول از شامپوهای ملایم استفاده کنید. شما باید بتوانید در عرض 3 روز به محل کار یا فعالیت های عادی خود بازگردید. شانه را روی موهای جدید به مدت حدود 3 هفته قرار ندهید. تا زمانی که پزشک به شما نگوید هیچ گونه کلاه یا پیراهن یقه دار نپوشید.

حدود یک هفته ورزش نکنید. در صورت ریزش برخی موها نگران نباشید. این بخشی از روند است. موهای کاشته شده ممکن است رشد چندانی نداشته باشند یا چند ماه به طور یکپارچه با موهای اطراف آن مطابقت نداشته باشند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.