آشنایی با انواع روش های کاشت مو و ابرو

مشکل ریزش مو یک مشکل همه‌گیر بوده که خیلی از افراد جامعه را درگیر خود کرده است. در این بین بسیارند. افرادی که با محلول‌ها و شامپوها و داروهای مختلف که هیچ پشتوانه پزشکی هم ندارند به شما قول توقف ریزش مو و در برخی موارد حتی نوید رویش مجدد موهایتان را می‌دهند. 

ولی همیشه شاهد این بوده‌ایم که نتیجه مطلوبی از این موارد شامل حال ما نشده است؛ به همین علت است که گرایش افراد امروزه به کاشت مو بسیار زیاد شده. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش کاشت مو و ابرو آشنا کنیم. پس اگر شما هم مشکل ریزش مو دارید حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

- Advertisement -

روش‌های مختلف کاشت مو و ابرو

image 29

کاشت مو و ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که نمی‌شود بین آن‌ها از نظر بهتر بودن تفاوتی قائل شد؛ زیرا هرکدام از این روش‌ها به تنهایی روشی مؤثر برای دسته خاصی از افراد با شرایط خاص هستند. پس اینکه اگر بگوییم یک روش بهترین روش است، اشتباه کرده‌ایم؛ چون برای داشتن نتیجه‌ای مطلوب باید با توجه به شرایط فرد روش کاشت مو و کاشت ابرو را انتخاب کرد. در این بین روش FUT قدیمی‌ترین روش کاشت مو در ایران است و برای روش‌های جدیدتر کاشت مو و کاشت ابرو می‌توان به کاشت مو به روش میکروگرافت و کاشت مو به روش SUT اشاره کرد. 

کاشت مو به روش FUT

 تفاوت عمده روش‌های مختلف کاشت مو در نوع برداشتن گرافت‌ها است. روش FUT قدیمی‌ترین روش کاشت مو است و هرکدام از ما حداقل یک‌بار آن را در اطرافیانمان دیده‌ایم و این روش را با جای زخم نواری شکل بر روی سر می‌شناسیم. روش FUT به این صورت است که پزشک از پوست پشت سر یا بالای گوش شما یک نوار از پوست را برداشت می‌کند و سپس در زیر میکروسکوپ با برداشتن فیلوکول‌های موجود در نوار برداشته شده، آن‌ها را در قسمت خالی سر شما می‌کارد.

کاشت مو به روش FIT

در این روش دیگر خبری از برش پوست و خونریزی و برداشتن قسمتی از پوست نیست. روش FIT و روش‌های مشابه آن مثل SUT و Micro FIT با ایجاد سوراخ‌هایی به قطر ۱ میلی‌متر و یا حتی کمتر، واحد فیلیکولی را از سر خارج می‌کنند و آن را در قسمتی که نیاز به کاشت مو دارد می‌کارند. در این روش دیگر پزشک قسمتی از پوست شما را برش نمی‌زند و به همین علت است که این روش را در برخی موارد به اسم روش کاشت مو بدون جراحی نیز می‌شناسند که البته اشتباه است؛ زیرا برای این روش هم نیاز به اتاق جراحی و پزشک ماهر و تیم جراحی بوده ولی به علت عدم خونریزی و عدم نیاز به بخیه آن را به اسم‌های بدون جراحی یا غیر جراحی نیز می‌شناسند.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE استخراج واحد فولیکولار، با خارج‌کردن فولیکول‌های مو از پوست و کاشت آن‌ها در جای دیگر انجام می‌شود. با این کار موهای ناحیه جدید ضخیم‌تر به نظر می‌رسند؛ در واقع هدف FUE جایگزینی روش پیوند واحد فولیکولی “کلاسیک” (FUT) بود. این روش با برداشتن یک قطعه کامل از پوست یا پوست سر به همراه فولیکول‌ها و پیوند پوست در ناحیه مورد نظر انجام می‌شد. FUE از FUT محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌است زیرا احتمال کمتری دارد که به”پلاگین مو”  منجر شود، جایی که قسمت‌هایی از پوست یا مو با مناطق اطراف مطابقت نداشته باشد. همچنین مانند FUT جای زخم بزرگی بر جای نخواهد گذاشت.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT درست شبیه به روش FIT هست با این تفاوت که در این روش برای برداشتن گرافت‌ها از یک دستگاه خودکار استفاده می‌شود که سرعت را در این نوع کاشت بالا می‌برد. البته استفاده از دستگاه خودکار نه به این معنا که دیگر پزشک تأثیری در کاشت مو ندارد بلکه دقیقاً برعکس؛ در روش SUT پزشک باید ماهرتر باشد زیرا گرافت‌های برداشته شده در این روش کمی ضعیف‌تر هستند و اگر نزد پزشک ماهری برای کاشت مو به این روش نروید، ممکن است نتیجه حاصل شده از کاشت مو آن چیزی نباشد که شما انتظارش را داشتید.

کلام آخر

توصیه ما به شما این است با سریع‌ترین روش ممکن و یک‌بار برای همیشه به مشکلات ریزش مو و طاسی سر و کم‌پشت بودن ابروهایتان خاتمه دهید. با کاشت مو می‌توانید خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید به زیبایی مدنظرتان برسید و دیگر فریب هیچ روش تقلبی را نخواهید خورد؛. کلینیک زیبایی نیل واقع در شهرک غرب یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های زیبایی تهران است و کلیه خدمات مو، زیبایی و لاغری در آن انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و انجام خدمات مو، زیبایی و لاغری به سایت  https://nileclinic.com/ مراجعه کرده و یا با شماره 02141233 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.