۵ مورد از برترین فروشگاه‌های آنلاین اغذیه

خرید اینترنتی و آنلاین در ایران با ورود دیجی‌کالا در سال 1385 شروع شد. دیجی‌کالا با رویکرد نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و موبایل پا به عرصه گذاشت و بعدها لپ‌تاپ را نیز به آن اضافه نمود. شاید بتوان گفت جرقه‌ی فروش آنلاین توسط این فروشگاه زده شد. اما با گسترش ناگهانی ویروس کرونا، حتی در کوچکترین شهرها نیز امروز، افراد تجربه‌ی شیرینی از خرید اینترنتی دارند. از پوشاک تا خوراک روزمره، همه در سبد خریدهای آنلاین جای گرفته و دکمه‌ی سبز خرید زده می‌شود، تراکنش‌های میلیاردی و در نهایت پیک و پست است که محصولات را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در این متن در نظر داریم 5 مورد از بهترین آنلاین‌شاپ‌ها و اسم فروشگاه‌‌های برتر در ایران را بررسی کنیم. پارامترهای ارزیابی شده شامل قیمت، هزینه‌ و سرعت ارسال محصولات، تنوع و موجودی کالا است. اگر از طرفداران خرید آنلاین هستید، با ما همراه باشید.

image 8

- Advertisement -

اسم فروشگاه‌‌های برتر در ایران و بررسی موردی هر یک از آن‌ها

1. دیجی‌کالا 

دیجی‌کالا از جمله فروشگاه‌هایی بود که در ابتدا چندان علاقه‌ای به ورود به مواد غذایی نشان نداد. اما مسیر عاقلانه‌ای که این برند در پیش گرفت این بود که به جای شروع یک کسب‌وکار و راه‌اندازی آن از پایه، فروشگاه روکولند را خریداری کرده و با سیاست ریبرندینگ آن را به نام تجاری دیجی‌کالا فرش تغییر داد.

یکی از مزایای دیجی‌کالا فرش این است که بر روی وب‌سایت اصلی دیجی‌کالا فعال است و هر کالایی که در فروشگاه‌های واقعی وجود دارد را می‌توانید در این وب‌سایت پیدا کنید. در واقع از نظر تنوع و موجودی کالا، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

شرایط ارسال کالا توسط دیجی‌کالا طبق 4 زمان‌بندی از قبل تعیین شده است که شما می‌توانید حین خرید آن را انتخاب کنید. در حال حاضر این فروشگاه در تهران و کرج فعالیت می‌کند و طبق اطلاعات خود وب سایت، در آینده‌ای نزدیک فعالیتش را در شهرهایی مثل اصفهان و شیراز هم شروع خواهد کرد. در طول روز، 4 بار محصولات خریداری شده برای مشتریان ارسال می‌شود که هر مشتری خود می‌تواند زمان دریافت را مشخص کند.

به طور کلی اغلب کالاهای خوراکی در این فروشگاه‌ها با تخفیف همراه هستند. اما اگر بخواهیم هزینه‌ی ارسال را در نظر بگیریم، مشتریان باید بررسی عمیق‌تری داشته باشند.

2. باسلام

باسلام یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایرانی است که بر اساس رضایت مشتریان بنا شده است. پایه و اساس کاری این پلتفرم بر مبنای ایجاد ارتباط بین فروشنده و خریدار است. در این سامانه فروشنده می‌تواند با ایجاد غرفه‌، مواد خوراکی خانگی و محلی خود را به فروش گذاشته و خریدار با انتخاب محصول، اقدام به خرید خواهد کرد. در باسلام خریدار به صورت مستقیم از خود فروشنده محصولات را خرید کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

از نظر قیمت باید گفت که معمولا در با‌سلام شما با شرایط فروش ویژه رو‌به‌رو هستید. این موضوع در مناسبت‌ها خود را بیشتر نمایش داده است. اما هزینه‌ی ارسال از محصولی به محصول دیگر متفاوت است، چون فروشندگان هستند که این پارامتر را مشخص می‌کنند. در برخی موارد فروشندگان به دلیل جدید‌الورود بودن، ترجیح می‌دهند که هزینه‌ی ارسال را خود متحمل شده و حاشیه‌ی سود کمتری را تجربه کنند. پس پیرامون این شاخص نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد.

3.  فروشگاه اسبک ماهی

اگر از طرفداران محصولات دریایی هستید و دوست ندارید با مجموعه‌ی عظیمی از انواع کالا مواجه شوید، فروشگاه اینترنتی اسبک ماهی بهترین انتخاب است. فروشگاه اسبک ماهی با فروش بیش از 200 نوع محصول دریایی، ادویه‌جات و میوه‌های گرمسیری بالاترین تنوع را در این محصولات برای مشتریان فراهم کرده است. وقتی به وب‌سایت این فروشگاه مراجعه می‌کنید اولین چیزی که توجهتان را جلب خواهد کرد، دسته‌بندی اصولی محصولات و دسترسی کاربری سریع به صفحه‌ی خرید است که می‌تواند خریدی شیرین را برای شما به ارمغان آورد. اگر بخواهیم به نقطه تمایز فروشگاه آنلاین اسبک‌ ماهی با دیگر فروشگاه‌های آنلاین صیدهای دریایی اشاره کنیم، تنوع در ارائه محصولات و دادن اختیار به مشتریان برای شرایط دریافت کالا، می‌تواند مهمترین مزیت رقابتی این فروشگاه باشد. مشتریان می‌توانند محصولات را به صورت کامل یا پاک شده دریافت کنند که کاملا فضای یک فروشگاه واقعی را در منزل رقم زده است. محصولات صید روز بوده و در یخدان‌های پر از یخ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همین امر باعث حفظ تازگی محصولات شده و کیفیت را تحت شعاع قرار نمی‌دهد.

از نظر قیمت به دلیل خرید مستقیم خریدار از فروشنده‌ی محلی، محصول با قیمتی معقول به بازار عرضه می‌شود. به دلیل وزن‌کشی محصول پیش از پاک کردن و جدا شدن ضایعات، هزینه‌ی پاک و فیله کردن ماهی و یا میگو، از مشتریان دریافت نشده و به صورت رایگان انجام می‌شود.

هزینه و سرعت ارسال با توجه به موقعیت جغرافیایی شما متفاوت است. به عنوان مثال اگر در شهرهای دور از بندرعباس بوده و به فرودگاه دسترسی داشته باشید، محصول با اولین پرواز برای شما ارسال خواهد شد. حتی اگر در شهرهای دورتر بوده و شهر شما فرودگاه نداشته باشد، محصول در بسته‌بندی استاندارد در  اختیار اولین اتوبوس قرار گرفته و با سلامت کامل درب منزل تحویل داده می‌شود.

سرعت ارسال مانند دیگر فروشگاه‌های اینرنتی است، با این تفاوت که با سلام 7 روز ضمانت تعویض کالا را برای ایجاد تجربه‌ی کاربری عالی، در نظر گرفته است.

تنوع محصولات در باسلام قابل ملاحضه است. به این دلیل که هیچ محدودیتی برای کسب‌وکارها و محصولات خانگی نداشته و کسانیکه به این دسته محصولات علاقه دارند، قطعا باسلام اولین انتخاب آن‌هاست.

4. فروشگاه اکالا

اکالا نیز یکی از اولین سوپرمارکت‌های اینترنتی در ایران است. این مجموعه که در اصل متعلق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش است، حدود 4 سال پیش و در اواسط سال 96 شروع به فروش اینترنتی مواد غذایی کرد. در اصل خریدهایی که شما از این وب‌سایت یا اپلیکیشن داشته باشید؛ از نزدیکترین فروشگاه افق کوروش برایتان ارسال می‌شود.

پس توضیح پارامترهای فوق بسیار آسان است چرا که همه چیز بستگی به میزان تنوع محصولات در نزدیکترین فروشگاه کورش به محل زندگی شما دارد. همانطور که همواره مشاهده می‌کنیم محصولات در فروشگاه کورش با تخفیف دائمی رو‌به‌رو هستند و می‌توانید با قیمت‌هایی اقتصادی تجربه‌ی یک خرید عالی را داشته باشید. درباره‌ی سرعت و نحوه‌ی ارسال نیز همانطور که گفته شد بستگی به مسافت منزل شما از نزدیک‌ترین فروشگاه کورش دارد. هزینه‌ی ارسال برای خرید بالای 100 هزار تومان رایگان و خرید پایین‌تر، 5 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در وب سایت اکالا به تازگی صفحه‌ای در مورد همکاری با تامین‌کنندگان ساخته شده است. شاید این موضوع خبر از همکاری اکالا با بقیه سوپرمارکت‌های فیزیکی را بدهد. این بدین معنا است که ممکن است انحصاری بودن آن و ارسال کالا از کورش کاهش پیدا کرده و در صورتی که فروشگاهی در نزدیکی شما نباشد، از دیگر سوپرمارکت‌ها کالا برای شما ارسال خواهد شد. این خبر بسیار خوبی است.

5. فروشگاه اینترنتی مواد غذایی اسنپ مارکت

خب بالاخره هر جایی که صحبت از فروشگاه آنلاین باشد، باید اسمی از اسنپ دیده شود. اسنپ مارکت هم یکی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی است. طبق اطلاعاتی که در خود این وب سایت وجود دارد، اسنپ مارکت با همکاری مجموعه‌ی اسنپ و همین‌طور هایپراستار، کارش را آغاز کرده است. البته در این بین، شما می‌توانید برای خرید؛ بین سوپرمارکت بزرگ محله و نزدیک‌ترین شعبه‌ی هایپراستار، آزادانه انتخاب کنید.

نحوه‌ی فعالیت اسنپ مارکت هم به شکل واسطه‌ای میان فروشگاه‌های فیزیکی و مشتریان است. به همین خاطر، مدت زمان ارسال کالاها و همین‌طور هزینه‌ی ارسال، نسبت به فروشگاه انتخابی شما تعیین می‌شود. اسنپ مارکت هم مثل اغلب رقبای خودش اقدام به فروش محصولات با تخفیف کرده است اما این تخفیفات معمولا قابل توجه نیستند. دسته‌بندی این فروشگاه علاوه بر تمامی مواد غذایی سوپرمارکتی، شامل مواد پروتئینی و حتی لوازم خانگی هم می‌شود! شاید اسنپ سعی کرده به کمک راه‌اندازی این فروشگاه مواد غذایی اینترنتی، به نوعی با دیجی‌کالا رقابت راه بیندازد.

از نظر قیمت فروش محصولات، قیمت اغلب محصولات اسنپ مارکت همراه با تخفیف است اما این تخفیف‌ها زیاد نیستند که بتوان آن‌ها را در دسته محصولات ارزان قیمت و اقتصادی قرار داد.

هزینه و سرعت ارسال کالا نسبت به انتخاب شما برای خرید از فروشگاه تعیین می‌شود، اما در صورت نیاز به ارسال سریع کالا، 4 هزار تومان هزینه از شما گرفته خواهد شد.

در صورت خرید از فروشگاه‌های فیزیکی هایپراستار، شما می‌توانید لیستتان را از بین 6 هزار قلم کالا انتخاب کنید. همینطور خرید از فروشگاه‌های عادی طرف قرارداد، دستتان را برای انتخاب از بین حدود 2 هزار قلم محصول باز می‌گذارد. به طور کلی تنوع محصولات قابل توجه است.

به طور کلی

با روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی و استقبال مردم از خرید آنلاین، بسیاری از فروشگاه‌ها به این اصل پی بردند که دیگر روش‌های سنتی جوابگوی نیاز بازار نبوده و فروش آنلاین محصولات، اجتناب‌ناپذیر است. همچنین کم‌رنگ شدن محدودیت‌های ارسال انواع کالا از لوازم خانگی گرفته تا انواع خوراکی و مایعات، فروشندگان و خریداران را به این سمت سوق داده است. در این متن تلاش کردیم تا تنها 5 مورد از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین را به شما معرفی کنیم، قطعا اگر اسم فروشگاه‌‌های برتر در ایران را جست‌وجو کنید لیستی بلند از فروشگاه‌های آنلاین و حقیقی را خواهید دید که تنوع زیادی از محصولات را برای شما فراهم خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.