تینت لب چیست و چه فرقی با رژلب و برق لب دارد؟

تینت لب یا رژلب؟ کدام یک ماندگاری بالاتری دارند؟ آیا از تینت لب استفاده کرده‌اید؟ فکر می‌کنید این محصول آرایش لب چه تفاوت بزرگی با رژلب دارد که امروزه مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است؟ شما خرید رژ لب را نسبت به تینت لب ترجیح می‌دهید؟ تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا شما را با این محصول و تفاوت‌های آن با رژ لب آشنا کنیم. 

تینت لب چیست؟

- Advertisement -

تینت لب یا به اصطلاحی رنگ لب، یک محصول جایگزین برای رژلب و برق لب است. از این محصول آرایشی اغلب برای رنگ گرفتن لب‌ها استفاده می‌شود. این محصول مانند دیگر محصولات آرایش لب، رنگ زیاد و درخشندگی به لب‌ها نمی‌دهد. این محصول، تنها کمی رنگ طبیعی را به لب‌ها اضافه می‌کند تا کمی خوش آب و رنگ‌تر به نظر برسند. 

تینت لب دقیقاً در جایی مابین رژلب و برق لب قرار دارد. یعنی به اندازه رژلب، پررنگ نیست و به اندازه برق لب نیز براق نیست. این محصول علاوه بر رنگ جذابی به لب‌ها می‌دهد، دارای موادی اضافی هم است. این مواد اضافی، در هر برندی از تینت‌های لب متفاوت است و شامل ضد آفتاب، مرطوب کننده، آب‌رسان و رایحه‌هایی متنوع می‌شود. ضدآفتاب، مرطوب کننده و آب‌رسان موجود در آن از لب‌های شما در برابر آفتاب، اشعه‌های مضر و دیگر آسیب‌ها محافظت می‌کند. در نتیجه استفاده از آن، نرمی و لطافت و همچنین، جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست را به همراه دارد. 

ویژگی‌های مثبت تینت لب

image 9

تینت‌های لب دارای ماندگاری بالاتری نسبت به رژلب و برق لب هستند. ممکن است برخی از آن‌ها دارای مواد براق کننده نیز باشند. این ترکیبات براق کننده مدتی بعد از روی لب‌های شما پاک می‌شود ولی رنگ آن تا مدت‌ها روی لب شما باقی می‌ماند. بهترین تینت لب با این ویژگی، مناسب برای استفاده در روزهای گرم تابستان است. معمولا در جلسات کاری و مهم که امکان تمدید مجدد رژ لب را نداریم، استفاده از این محصول انتخاب مناسبی است. 

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تینت لب را نسبت به رژلب و برق لب محبوب‌تر می‌کند، استفاده آن در کنار خط لب است. معمولا زمانی که شما خط لب و رژلب را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، رژلب نسبت به خط لب خیلی سریع‌تر پاک می‌شود. ولی تینت لب به این شکل نیست و ماندگاری برابر با خط لب دارد. 

در نهایت، ویژگی مهم‌تری که این محصول دارد، استفاده چندمنظوره آنها است. بسیاری از خانم‌ها در سفر یا رفتن به جلسات کاری و مهم، علاقه‌ای به حمل لوازم آرایشی متنوع ندارند. به همین دلیل، این انتخاب خوبی برای افراد است. تینت‌های لب به عنوان رژگونه و سایه نیز استفاده می‌شوند. تنها کافی است که کمی از آنها را روی انگشت خود پخش کرده و به روی گونه یا پشت پلک خود بزنید. حالا با یک براش، آن را پخش کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرند. 

تفاوت رژ لب و تینت لب 

از آن جایی که هر دو این محصولاتی آرایشی برای لب هستند، تفاوت اساسی نمی‌توان برای آنها در نظر گرفت. ولی برخی از جزئیات تفاوت رژلب و تینت لب را بررسی خواهیم کرد. 

رژلب در ترکیباتش دارای روغن، موم، نرم کننده و آنتی اکسیدان است ولی تینت لب، دارای موم نیست. از همین رو که رژلب‌ها دارای روغن و موم هستند، رنگ موجود در آنها تمایل بیشتری به پاک شدن دارند. همچنین این محصول دارای موم و روغن نیست، پس در نتیجه، پوشش براق و چربی روی لب نخواهد داشت و ماندگاری بالاتری نسبت به رژلب دارد. 

رژلب‌ها به طور معمولا به صورت جامد به فروش می‌رسند ولی تینت لب، بیشتر در انواع مایع و ژل هستند. 

همان‌طور که در بالاتر گفتیم، در ترکیبات تینت لب از روغن یا موم استفاده نمی‌شود. به همین دلیل، نتیجه تقریبا مات و طبیعی به لب‌های شما می‌دهد. از طرفی، برخی از خانم‌ها که لب‌هایی خشک دارند، ممکن است با استفاده از آن دچار خشکی لب شوند. در این شرایط باید هم‌زمان با این محصول، از یک بالم لب یا مرطوب کننده لب استفاده کنند. این موضوع در رژلب‌ها وجود ندارد، زیرا رژلب دارای ترکیبات چرب کننده‌ای است که از خشکی لب جلوگیری می‌کند. 

در آخر…

تینت لب و رژلب، هر دو دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. شما برای انتخاب بین این دو باید به سلیقه خود و نوع استفاده خودتان نگاه کنید. ماندگاری بالا، رنگ طبیعی و استفاده چندمنظوره از ویژگی‌های اصلی تینت لب است که وجودش را کیف آرایشی هر خانمی ضروری می‌کند. برای تهیه این محصول می‌توانید به فروشگاه خانومی که عرضه‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت است، مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.