از کجا لوازم آرایشی اورجینال بخریم؟

با نگاهی به چک لیست خریدهای ماهانه خود، احتمالا به خوبی متوجه نقش پررنگ لوازم آرایشی و بهداشتی در زندگی روزمره‌تان می‌شوید. از مراقبت‌های پوستی روزانه و انواع تونر و مرطوب کننده گرفته تا محصولات بهداشتی مانند کاپ قاعدگی، همگی جز جدایی ناپذیر روزمره ما محسوب می‌شوند.

با این تفاسیر، عرضه و فروش این دست از محصولات، سود هنگفتی برای تولید کنندگان به همراه دارد و این امر، پای کالاهای تقلبی و قاچاق را به این صنعت باز کرده است. به همین خاطر است که تشخیص لوازم آرایشی اورجینال به نوعی مهارت فردی-اجتماعی تبدیل شده است. البته اگر اطلاعات زیادی در این باره ندارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با فراگیری چند ترفند کلیدی و مهم به راحتی محصولات اورجینال و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

- Advertisement -

چرا نباید از کالاهای قاچاق و تقلبی استفاده کرد؟

لوازم آرایشی و بهداشتیکه روزانه استفاده می‌کنیم، به صورت مستقیم با پوست و بدن در تماس هستند و سلامت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همان‌طور که استفاده از کالاهای اورجینال مزایای منحصر و شگفت انگیزی به همراه دارند، کالاهای قاچاق برعکس عمل می‌کنند و می‌توانند عوارض جبران ناپذیری داشته باشند.
مواد اولیه به کار رفته در کالاهای قاچاق، منبع مشخصی ندارند و ممکن است منجر به واکنش‌های آلرژیک و حساسیت زا شوند که از شایع‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوش و بثورات پوستی
  • التهاب و عفونت چشم
  • تحریک واکنش‌های آلرژیک پوستی و تنفسی
  • پوسته پوسته شدن و خشکی لب و صورت
  • ابتلا به انواع عفونت‌ها
  • مشکلات ریوی و تنفسی
  • بیماری‌های کلیوی و گوارشی

راهنمای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال

فرقی نمی‌کند قصد دارید به صورت آنلاین خرید کنید یا حضوری؛ محصولات آرایشی تقلبی، امروزه در اکثر فروشگاه‌ها وجود دارند. حتی در برخی موارد، به قدری مشابه محصولات اصلی هستند که تشخیص آنها درنگاه اول واقعا دشوار است. اما همیشه به یاد داشته باشید که تولید کنندگان محصولات فیک و تقلبی، هیچگاه توان رقابت با تولید کنندگان اورجینال را ندارند.

image 30

محصولات اورجینال از محتوای محصول گرفته تا بسته بندی و طراحی و … ، از مواد اولیه درجه 1 و بسیار با کیفیتی تولید می‌شوند. به کار بردن این دست از مواد اولیه برای تولید محصولات فیک از نظر اقتصادی برای تولید کننده به صرفه نیست.
همچنین، دستیابی به فرمولاسیون تولید محصولات اورجینال تقریبا امری غیر ممکن است. با این تفاسیر، هرچقدر هم محصولات فیک با کیفیت باشند، ترفندهایی برای تشخیص آنها از نمونه اورجینال وجود دارد. 

از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

اگر از قبل فروشگاه یا مغازه معتبری را در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی می‌شناسید، می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. اما خرید از فروشنده‌های واسطه و خرده فروشان، ریسک انتخاب کالاهای فیک را افزایش می‌دهد.
چنانچه قصد دارید به صورت حضوری خرید نمایید، بهتر است به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا نمایندگی خود برندها مراجعه کنید. آدرس این فروشگاه‌ها اغلب در سایت اصلی برندها ثبت شده و شما می‌توانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

ولی اگر قصد دارید به صورت مجازی محصولات مورد نیازتان را تهیه نمایید، بهتر است بیشتر مراقب باشید و برخی موارد را مد نظر قرار دهید:

  • ریسک خرید از فروشگاه‌های گم‌نام و کوچک در فضای مجازی خیلی بالا است، تا حدی که ممکن است شما هیچگاه سفارش خود را دریافت نکنید. پس بهتر است در انتخاب فروشگاه مورد نظرتان دقت نمایید. کامنت‌ها و نظرات سایر مشتریان را در فضای مجازی بررسی کنید و از صحت تبلیغات آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • تا جای ممکن خرید از آنلاین شاپ‌های نامعتبر و بی‌نام و نشان را کنار بگذارید و به سراغ سایت‌های اینترنتی فروش لوازم آرایشی بروید. سایت فروش، اغلب قابل اطمینان‌تر از آنلاین شاپ است. چرا که این سایت‌ها برای فعالیت خود باید مجوز دولتی دریافت کنند و در غیر اینصورت اجازه فعالیت نخواهند داشت. همچنین، هرگونه کلاهبرداری یا فروش کالاهای تقلبی از سمت آنها، قابلیت پیگیری قانونی دارد.
  • نکته قابل توجهی که درباره سایت فروش لوازم آرایشی وجود دارد، توجه به نماد اعتماد الکترونیک آنها است. این سایت‌ها بعد از احراز هویت توسط دولت و مراجع قضایی، مجوزی تحت عنوان نماد اعتماد الکترونیک برای شروع فعالیت خود دریافت می‌نمایند. این مجوز، با بارکد خاصی ثبت می‌شود و به راحتی می‌توانید از صحت آن اطمینان حاصل نمایید.
  • فروشگاه‌های معتبر، اغلب بخشی از سایت خود را به نظرسنجی خریداران و مشتریان اختصاص می‌دهند. بهتر است پیش از انتخاب محصول و نهایی کردن خرید خود، به قسمت نظر سنجی سایت‌ها بروید و از تجربیات دیگران استفاده کنید. بیشتر مشتریان بعد از خریداری و مصرف کالای مورد نظر، نقاط ضعف و قوت آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این موارد می‌تواند اطلاعات مفیدی برای انتخاب محصول مناسب و اصل در اختیارتان قرار دهد.

اصل بودن کالای دریافتی را بررسی نمایید

درست است که با مراجعه به مراکز معتبر فروش، احتمال خرید کالاهای فیک تا حد زیادی کاهش می‌یابد.اما بهتر است برای حصول اطمینان، پس از دریافت کالا و پیش از استفاده، اورجینال بودن آن را بررسی نمایید.

  • در وهله اول، بسته بندی محصول دریافتی را بررسی کنید. لوازم آرایشی اورجینال، بسته بندی محکم و با کیفیتی دارند و در طول باربری یا حمل و نقل دچار آسیب نمی‌شوند. اما محصولات فیک، اغلب بسته بندی ضعیفی دارند و ممکن است تا زمانی که به دست شما می‌رسند دچار آسیب شده باشند.
  • بارکد اصالت محصولتان را چک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از برنامه‌های مخصوص بارکد خوان استفاده نمایید، یا با مراجعه به سایت برند مورد نظرتان، درخواست خواندن بارکد را بدهید تا برنامه اختصاصی برند برایتان ارسال شود. البته برخی از کالاهای بهداشتی، بارکد عددی دارند و شما می‌توانید آن را به شماره درج شده روی محصول پیامک کنید و در همان لحظه از اصل بودن کالا مطمئن شوید.
  • قیمت محصول نیز نقش مهمی در تعیین اصل یا فیک بودن آن دارد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، کالاهای اورجینال از محصولات درجه یک و گران‌قیمت تولید می‌شوند. به همین خاطر، اغلب قیمت بالاتری نسبت به دیگر همتایان خود دارند.
    حتی در تخفیف‌های مناسبتی و فصلی که از سمت نمایندگی برندها اعلام می‌شوند نیز سقف مشخصی وجود دارد. با وجود این واقعیت، بهتر است به قیمت‌های خیلی پایین لوازم آرایشی برند یا تخفیف‌های وسوسه انگیز مشکوک شوید و صحت آنها را بررسی نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، محصولات آرایشی بهداشتی با سلامت فردی ما در ارتباط هستند و اطمینان از اورجینال بودن آنها امر بسیار مهمی است. اما این روزها با فراگیر شدن عرضه محصولات تقلبی، پیدا کردن کالاهای اورجینال کار سختی است. خصوصا به دلیل اهمیت کالاهای بهداشتی مانند کاپ قاعدگی، انواع شوینده‌های ژنیتال، و پد و نوار بهداشتی و … مهم است که خریدتان را از جای معتبر و قابل پیگیری انجام دهید.

image 28

برای داشتن آسودگی خیال، بهترست هنگام خرید چنین محصولاتی، تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید؛ از انتخاب محل خرید گرفته تا بسته بندی و ویژگی‌های ظاهری کالا، همگی می‌توانند در تشخیص اصل بودن محصول به شما کمک کنند. کافی است هوشمندانه عمل کنید و تحت تاثیر تبلیغات فیک و دروغین قرار نگیرید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.