انواع رنگ مو کدامند؟

با انواع رنگ مو آشنایی داری؟ دغدغه بسیاری از دختران و بانوان خوش سلیقه که به استایل موهای خود اهمیت زیادی می دهند، خرید رنگ موی مناسب با پوست و علاقه خودشون هستش و لازمه انتخاب درست رنگ مو، در نظر داشتن انواع رنگ مو های موجود در بازار هستش. در این مقاله سعی کرده ایم تا چندین رنگ مو را با توجه به تقاضا و علاقه بسیار زیاد بانوان به آن ها برای شما گلچین کنیم تا یک دید کلی در خصوص با انواع رنگ مو ای که می توانید برای مو های خود استفاده کنید، داشته باشید. امیدوارم این مطلب آموزشی رایگان که به معرفی کامل انواع مدل رنگ مو های مختلف پرداخته است، برای شما کاربردی باشد.

انواع رنگ مو

- Advertisement -

انواع رنگ مو در بازار در دسترس همگان قرار داد و جالب است بدانید که رنگ مو یکی از اجزای اصلی زیبایی در بانوان به حساب می آید، ولی برای استفاده آقایان هم کاربرد خواهد داشت ولی به مراتب خانم ‌ها برای این امر حساس تر اند و میل به تغییر مدام در رنگ موی خود را دارند. بیش تر بانوان نمی ‌دانند چه رنگ مویی را باید روی موهای خود بگزارند، تا جذاب آن ها بیشتر شود.

بخاطر تنوع رنگ مو در بازار می‌ توان رنگ‌های بسیار زیبایی را طبق رنگ پوست، رنگ چشم و حتی هیکل انتخاب کرد تا جذابیت و زیبایی شما چندین برابر شود. رنگ مو به 2 دسته کلی تقسیم بندی می شود: رنگ موهای موقت و رنگ موهای دائم. به این موضوع توجه داشته باشید که هیچگاه از روی جعبه رنگ دلخواهتان را خریداری نکنید، به خاطر این که امکان دارد با رنگ پوست شما سازگاری کافی را نداشته باشد. همیشه از یک متخصص مشاوره دریافت کنید تا شما را برای انتخاب رنگ صحیح مو راهنمایی نماید.

پارامتر هایی که رنگ مو به آن بستگی دارد کدام است؟

  • رنگ پوست شما بسته به آن که گرم یا سرد باشد.
  • خلق و خوی و شخصیتی شما
  • اندام و سایز هیکل شما
  • سن شما هم در این مورد اهمیت خواهد داشت.
  • رنگ طبیعی مو سر شما یکی از حائز اهمیت ترین نکات است زیرا پایه رنگ محسوب می شود.
  • رنگ چشمان شما که اگر قهوه ای یا مشکی باشد جز رنگهای گرم و اگر سبز یا آبی باشد جز رنگهای سرد به شمار می رود.

 انواع رنگ مو موجود در بازار

  1. رنگ‌ مو های گیاهی
  2. رنگ‌ مو های متالیک
  3. رنگ‌ مو های صناعی
  4. رنگ ‌مو های نیمه موقت
  5. رنگ ‌مو های دائمی

در ادامه هر یک از این پنج مدل رنگ مو را برای شما تشریح خواهیم کرد :

1) رنگ مو های گیاهی

رنگ موی طبیعی از تنوع به مراتب پایین تری از رنگ موی شیمیایی برخوردار است، ولی مثل رنگ موهای شیمیایی آسیب رسان نخواهد بود و برای مو عوارض بسیاری را به همراه نخواهد داشت. بنابراین به منظور در امان ماندن از صدمه های رنگ های شیمیایی، بهتر است رنگ موی گیاهی را مورد استفاده قرار دهید و همین طور در دوران بارداری که رنگ موهای شمیایی آسیب های جدی به جنین وارد می کنند هم بهتر است از انواع رنگ موی گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود بهره بگیرید. حنا از حائز اهمیت ترین رنگ های گیاهی محسوب می شود که از برگ های خشک یک گیاه که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید، تهیه و روانه بازار می شود. برای رنگ گرفتن مو، قادرید حنا را 61-51 دقیقه روی مو قرار دهید. رنگ حنا تا 11 هفته ماندگاری خواهد داشت.

2) رنگ‌ مو های متالیک از انواع رنگ مو

رنگ موهای متالیک رنگ معمولا ماتی خاصی را به موها خواهند داد و موها با این نوع رنگ با سرعت کم تری رنگ می گیرند، ولی اثرات آن به سادگی از روی مو پاک نخواهد شد. چنانچه موهای شما را مکرر با این نوع رنگ ها، رنگ کنید به مرور زمان موها شکننده شده و صدمه می بینند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و … اشاره داشت.

3) رنگ مو های صناعی

رنگ های صناعی خود به 3 نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم بندی می شوند و به موها رنگ طبیعی خواهند داد. رنگ های موقت ، رنگ طبیعی مو را روشن تر و درخشان تر خواهد کرد و با یک بار شامپو زدن از بین خواهد رفت و بیش تر از 7 روز ماندگاری نخواهد داشت، پس تغییر شدیدی در رنگ مو به وجود نخواهد آورد. همچنین امکا ندارد این رنگ موها به شکل ذرات ریزی روی لباس شخص ریخته شود. در بخش بعدی به رنگ های نیمه موقت و همین طور دائمی خواهیم پرداخت.

4) رنگ مو های نیمه موقت

دوام این نوع از رنگ ها از رنگ های موقت بالاتر است، اما بعد از 6 الی 11 بار شست و شو از بین خواهد رفت، اما با شامپوهای حاوی آمونیاک به راحتی شسته خواهد شد، بنابراین چنانچه از این رنگ ها خوشتان نیامد، قادرید این رنگ موها را با چند بار شستشو از بین ببرید. این فرآورده ها کاربردشان ساده است و کمتر از رنگ های اکسیداسیون دایمی، آلرژی به وجود خواهد آورد، ولی اثرشان دائمی نیست و نمی توانند رنگی روشن تر از رنگ اصلی مو به وجود آورد. رنگ مو های نیمه موقت حاوی رنگ های آلی هستند. این نوع رنگ ها را که معمولا به صورت مایع به کار می روند، مستقیما به مو مثل شامپو می مالند. این نوع رنگ ها بر خلاف رنگ های موقت به لباس و ملافه و … مالیده نخواهند شد.

5) رنگ مو های دائمی از انواع رنگ مو

اگر موهای خود را با این نوع رنگ ها ، رنگ نمایید به مدت چندین ماه روی موهایتان ماندگاری خواهد داشت، ولی نباید زیاد از این نوع رنگ ها استفاده کنید، به خاطر این که موجب صدمه دیدن مو و همچنین ریزش آن خواهد شد. جالب است بدانید که حدود 11درصد استفاده کنندگان این رنگ مو به آن حساسیت دارند. افرادی که به داروهای سولفونامید و بی حس کننده های موضعی آلرژی و حساسیت دارند، به این رنگ ها نیز حساسیت خواهد داشت. این طور گفته اند که این رنگ ها احتمالا سرطان زا اند، پس بانوان نباید زیاد از این نوع رنگ مو ها استفاده نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.