تحصیل در آلمان؛ بهترین و ارزان ترین روش مهاجرت به آلمان

آلمان که اغلب به عنوان “سرزمین شاعران و متفکران” شناخته می شود، خانه بسیاری از موسیقی دانان، نویسندگان، دانشمندان و فیلسوفان مشهور است. در طول تحصیل در آلمان چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، با طیف وسیعی از بناهای دیدنی، موزه ها و کتابخانه ها برای کاوش، از جمله دروازه براندنبورگ در برلین، بنای یادبود نبرد ملل در لایپزیگ، موزه ملی ژرمنیک در نورنبرگ و کلیسای جامع کلن.

با انتخاب تحصیل در آلمان، از سیستم هزینه های سخاوتمندانه بهره مند خواهید شد و فرصتی عالی برای یادگیری یکی از رایج ترین زبان های دنیا خواهید داشت.

image 3
دانشگاه آلمان

- Advertisement -

دانشگاه های آلمان

آلمان محل تاسیس بیش از 400 موسسه آموزش عالی است که مجموعا حدود 20000 برنامه تحصیلی را ارائه می دهند. از 45 مورد چشمگیر که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021 ارائه شده است، سه مورد در 100 دانشگاه برتر قرار دارند:

  • دانشگاه فنی مونیخ (50th)
  • لودویگ ماکسیمیلیان دانشگاه مونیخ (63)
  • روپرشت کارلز دانشگاه هایدلبرگ (64)

تقریباً 95 درصد از دانشجویان در آلمان در سیستم دانشگاه دولتی مستقر هستند. صرف نظر از دولتی یا خصوصی بودن موسسه، یکی از موارد زیر خواهد بود:

دانشگاه ها

دوره های دانشگاهی به صورت آکادمیک متمرکز هستند و در طیف وسیعی از موضوعات در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. در این گروه، برخی از موسسات تخصصی، مانند دانشگاه‌های فنی که به رشته‌های مهندسی و علوم طبیعی اختصاص دارند، و دانشکده‌های آموزشی نیز وجود دارند.

دانشگاه های علمی کاربردی (UAS)

موسسات UAS دوره های عملی بیشتری را در زمینه هایی مانند فناوری، اقتصاد، پزشکی و مددکاری اجتماعی تا سطح کارشناسی ارشد ارائه می دهند. این دوره ها برای آماده سازی دانش آموزان برای ورود به محیط کار طراحی شده اند.

کالج های هنر، فیلم و موسیقی

این کالج های تخصصی برای دانشجویان رشته های خلاق هستند و شرایط ورودی متفاوتی دارند. در حالی که باید استعداد واقعی را در نظر بگیرید، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی ویا ارائه یک نمونه کار داشته باشید.

برخی از دانشگاه ها و موسسات UAS نیز مدارک دوگانه را ارائه می دهند، که در آن شما با یک شرکت قرارداد امضا می کنید و زمان خود را بین تحصیل و کار تقسیم می کنید. با این حال، برای دنبال کردن این نوع برنامه‌ها به تسلط کامل به زبان آلمانی نیاز دارید.

دوره های تحصیلی در آلمان

سال تحصیلی آلمان معمولاً بین ترم تابستان و زمستان تقسیم می شود. اولی از اکتبر تا مارس و دومی از آوریل تا سپتامبر ادامه دارد. سخنرانی‌ها معمولاً تا اواخر جولای به پایان می‌رسند و تعطیلات کریسمس و تعطیلات دیگر نیز باید در نظر گرفته شود.

برنامه های تحصیلی در آلمان مشابه برنامه های انگلستان است. مدارک کارشناسی به عنوان لیسانس هنر (BA)، لیسانس علوم (BSc) و لیسانس مهندسی (BEng) ارائه می شود و معمولاً حداقل سه سال طول می کشد تا تکمیل شود. شما می توانید به صورت تمام وقت یا پاره وقت تحصیل کنید و بسیاری از دانشگاه ها آموزش آنلاین یا از راه دور را ارائه می دهند.

در حالی که معمولاً دوره های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود، گزینه های انگلیسی زبان زیادی وجود دارد.

برای ادامه تحصیل در آلمان، معمولاً به مدارک A-level یا مدارک معادل، مدرک مهارت زبان در صورت لزوم، مدرک توانایی شما برای حمایت مالی در طول تحصیل و بیمه درمانی نیاز دارید.

برای شرایط دقیق ورود، به دفتر دانشجویی بین‌المللی (akademischen auslandsamt) در دانشگاهی که قصد دارید برای آن درخواست بدهید، مراجعه کنید، یا خود را از طریق پایگاه داده الزامات پذیرش DAAD (سرویس تبادل دانشگاهی آلمان) بررسی کنید.

شما می توانید با استفاده از پایگاه داده برنامه های بین المللی DAAD برای دوره کارشناسی و تحصیل در آلمان جستجو کنید.

مدرک کارشناسی ارشد

مدارک فوق لیسانس که هنگام تحصیل در آلمان به دانشجو داده می شود، مشابه مدارک تحصیل در انگلستان است زیرا از عناوینی مانند Master of Arts (MA)، Master of Laws (LLM) و Master of Science (MSc) استفاده می کند. دوره های کارشناسی ارشد معمولا یک تا دو سال طول می کشد و از طریق ماژول های تدریس شده، از جمله سخنرانی ها، سمینارها و تحقیقات مستقل، و پس از یک پروژه نهایی یا پایان نامه ارائه می شود.

سپس بر اساس ارائه شفاهی پایان نامه خود ارزیابی خواهید شد. برخلاف انگلستان، آلمان از سیستم نمره دهی پنج امتیازی برای اعطای مدرک کارشناسی ارشد استفاده می کند. اینها در بهترین حالت از 1.0 تا 4.0 برای کسانی که دوره را به سختی گذرانده اند متغیر است. نمره 5.0 به منزله شکست است. با این حال، دانشگاه‌ها در حال حاضر نمرات سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) را در کنار نمره آلمانی ارائه می‌کنند، با مدرک کارشناسی ارشد معمولاً 120 ECTS.

دو مسیر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد:

مدرک کارشناسی ارشد متوالی پس از یک مدرک کارشناسی مرتبط، مانند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بیوشیمی پس از اتمام دوره کارشناسی در زیست شناسی، ادامه می یابد.

مدارک غیر متوالی کارشناسی ارشد شامل گرفتن مدرک شما در جهت دیگری است که ممکن است برای پذیرش به تجربه کاری حرفه ای و همچنین مدرک کارشناسی شما نیاز داشته باشد.

image 1
تحصیل در آلمان

دکترا

حدود 25000 دانشجو در سال برای دکترای خود در آلمان در یکی از دو فرمت زیر تحصیل می کنند:

دکتری انفرادی

این مسیر سنتی را سه چهارم دانشجویان دکترا طی می کنند، زیرا شما می توانید تحقیقات خود را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. شما می توانید تحصیل در دانشگاه، سازمان تحقیقاتی یا در صنعت را انتخاب کنید و مسئول شناسایی و تامین امنیت یک سرپرست هستید. دوره های دکتری انفرادی معمولا بین سه تا پنج سال طول می کشد، اما هیچ مهلت یا شرایط حضور مشخصی ندارند.

دکتری ساختاریافته

این نوع دکترا حول یک برنامه درسی مدل‌سازی می‌شود، شامل نظارت شدید و شامل یادگیری و توسعه است تا به شما در بهبود مهارت‌های نرم و روش‌های تحقیق کمک کند. مجدداً، دکترای ساختاریافته معمولاً بین سه تا پنج سال طول می کشد.

برای درخواست دکتری فردی، باید مستقیماً با یک پروپوزال تحقیقاتی با سرپرستان بالقوه در تماس باشید. متقاضیان دکتری ساختاریافته باید با دفتر ثبت موسسه خود تماس گرفته و روند درخواست استاندارد را آغاز کنند. مانند انگلستان، احتمالاً به مدرک کارشناسی ارشد نیاز خواهید داشت.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت به آلمان یکی از سخت ترین راه های برای مهاجرت می باشد. به همین جهت برای مهاجرت به آلمان می توان تحصیل در این کشور را بهترین گزینه دانست. پس اگر تصمیم دارید در آلمان زندگی کنید مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل بهترین گزینه استو موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما در این زمینه کمک می کند که بهترین و ارزانترین مسیر را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.