6 دلیل برای کار با پرستار سالمند

مراقبت از سالمندان یک کار سخت و جدی است. اغلب علاوه بر کهولت سن، یک بیماری مداوم یا مزمن نیز می تواند زندگی فرد را دشوار کند و به یک دستیار تمام وقت نیاز داشته باشد. در چنین شرایطی، دریافت کمک حرفه ای کار را برای شما و بستگان مسن تان آسان تر می کند. کار با یک پرستار سالمند یک گزینه بسیار سودمند از نظر بهبود کیفیت زندگی یکی از اعضای خانواده سالمند شما است و به شما امکان می دهد زمان خود را برای خود اختصاص دهید.

چرا باید با یک مراقب سالمند کار کرد؟

- Advertisement -

ممکن است در مورد کار با یک پرستار سالمند مردد باشید. ممکن است بخواهید خودتان تمام نیازهای یکی از اعضای خانواده بزرگترتان را برآورده کنید، یا ممکن است نسبت به آن احساساتی باشید و از ایده یک غریبه استقبال نکنید. با این حال، به یاد داشته باشید که برخی از افراد مسن 24 ساعته به یک نفر نیاز دارند و مواجهه با این مسئولیت به تنهایی ممکن است شما را خسته کند. ممکن است مجبور شوید کارهایی را که می خواهید درباره خودتان انجام دهید به تعویق بیندازید. با گذشت زمان، این وضعیت می تواند شما را به فردی پر تنش و استرس تبدیل کند.

وقتی یک مراقب خوب سالمند پیدا کردید؛ مطمئن خواهید بود که تمام نیازهای مراقبتی بستگانتان به طور کامل و به موقع برآورده می شود.

برای حفظ یک رابطه سالم با بستگان مسن خود، باید برای خود وقت بگذارید و از زندگی عادی خود جدا نشوید. بنابراین، اول از همه، باور داشته باشید که حمایت حرفه ای در واقع به معنای تنها گذاشتن خویشاوندان نیست و به یاد داشته باشید که وقتی به مراقب مناسب رسیدید، هم برای خود و هم برای عضو بزرگ خانواده تان تصمیم درستی گرفته اید.

1- کار با یک پرستار سالمند، آسایش خانواده سالمند شما را افزایش می دهد.

image 1

مراقبت از سالمندان شغلی است که نیاز به مراقبت دارد. به خصوص اگر خویشاوندان شما مشکلات سلامتی دارند. بسیاری از جزئیات، از تغذیه گرفته تا نظارت بر دارو، باید به طور منظم تحت نظارت و کنترل قرار گیرند. در غیر این صورت، ممکن است مشکلات سلامتی جدی برای اعضای بزرگتر خانواده شما ایجاد شود و کیفیت زندگی آنها تحت تاثیر منفی قرار گیرد. وقتی یک مراقب خوب سالمند پیدا کردید؛ مطمئن خواهید بود که تمام نیازهای مراقبتی بستگانتان به طور کامل و به موقع برآورده می شود. مراقبت خوب، آسایش زندگی عضو بزرگ خانواده شما را افزایش می دهد.

2- کار با پرستار سالمند از نظر بهداشتی و ایمنی مزیت دارد.

ممکن است دلایل زیادی برای کار با یک مراقب سالمند داشته باشید . با این حال، مهمترین آنها این است که همیشه از سلامت و ایمنی خویشاوندان خود اطمینان حاصل کنید. مثلا؛ در بیماری های مزمن مانند پارکینسون و آلزایمر، بسیار مهم است که بزرگتر خانواده شما هیچ گاه تنها نمانند و شخصی در رفع تمام نیازهایش و هنگام بیرون رفتن او را همراهی کند. انجام این کار ممکن است به معنای کنار گذاشتن تمام اولویت های زندگی تان باشد. ممکن است لازم باشد شغل خود را ترک کنید یا در انجام سایر مسئولیت های خود با مشکل مواجه شوید. با این حال، تقسیم این مسئولیت با یک مراقب با تجربه، شما را کمتر خسته می کند و شما را مجبور به انتخاب بین اولویت هایتان نمی کند.

کار با یک مراقب سالمند؛ این یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود که خودتان را به یاد بیاورید و هر از گاهی استراحت کنید بدون اینکه خانواده بزرگتر خود را تنها بگذارید.

3- کار با یک پرستار سالمند به شما این امکان را می دهد که برای خود وقت بگذارید

image

مراقبت از سالمند/بیمار کار دشواری است. گاهی اوقات سالمند نیاز به مراقبت در شب دارد. در نتیجه ممکن است بعد از مدتی از نظر جسمی و روانی احساس خوبی نداشته باشید. بنابراین، کار با یک مراقب؛ این یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود که خودتان را به یاد بیاورید و هر از گاهی استراحت کنید بدون اینکه بستگان مسن خود را تنها بگذارید. به یاد داشته باشید، هر چه احساس بهتری داشته باشید، رابطه و ارتباط شما با خانواده بزرگترتان قوی تر خواهد بود.

4- پرستار سالمند راهنمای خوبی برای شماست

ممکن است جزئیات زیادی در مورد مراقبت از سالمندان ندانید. به خصوص اگر مشکلات سلامتی دارید، دریافت پشتیبانی حرفه ای تسکین بزرگی خواهد بود. با مشاهده مراقب خود می توانید پیچیدگی های مراقبت از سالمندان را بیاموزید و حتی نوع ارتباطی که با بستگان خود برقرار خواهید کرد را تعیین کنید. شما می توانید رویکرد مراقب خود را در شرایط بحرانی به عنوان یک الگو در نظر بگیرید تا بتوانید پیوند محکمی با خویشاوندان خود که با افزایش سن حساس و شکننده می شوند و ممکن است گهگاهی فوران خشم داشته باشند، حفظ کنید. از این نظر، یک مراقب سالمند می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد، به خصوص زمانی که برای اولین بار با او ملاقات می کنید.

5- یک مراقب سالمند همسفر بستگان شما می شود

یکی از اعضای خانواده بزرگتر شما ممکن است بتواند بدون حمایت کار خود را انجام دهد و زندگی خود را به تنهایی بگذراند. در این صورت ممکن است فکر کنید که نیازی به پرستار سالمند نیست. با این حال، به خصوص افراد مسن که تنها زندگی می کنند ممکن است از نظر روانی احساس ناراحتی کنند. کاهش دایره اجتماعی آنها و کاهش قدرت بدنی آنها ممکن است بر آنها تأثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است در طول روز در مورد خویشاوندان خود فکر کنید. به همه این دلایل، کار با مراقبی که اعضای بزرگتر خانواده شما را همراهی می کند و کار آنها را آسان تر می کند، یک جایگزین ایده آل است. به این ترتیب خویشاوند شما تنها نمی ماند و در غیاب شما از نگرانی در مورد وضعیت خویشاوندتان راحت می شوید.

خویشاوند شما تنها نخواهد بود و به لطف مراقبی که با عضو بزرگ خانواده شما همراهی می کند و کار او را آسان تر می کند، احساس آرامش بیشتری می کند.

6- کار با یک مراقب سالمند به شما امکان می دهد به زندگی کاری خود بازگردید

اگر بستگان سالخورده شما قادر به ادامه حیات خود نیست، ممکن است مجبور شوید شغل خود را رها کنید تا از او مراقبت کنید. اما وقتی از حمایت یک مراقب برخوردار باشید، همه چیز برای شما آسان تر می شود. با داشتن یک مراقب حرفه ای، می دانید که بستگان شما در امان هستند و می توانید راحت تر روی کار خود تمرکز کنید. بنابراین، تعیین انتظارات و نیازهای شما و یافتن مراقب مناسب در مشارکت در زندگی کاری شما موثر خواهد بود.

ایده کار با یک مراقب سالمند را با خانواده سالمند خود به اشتراک بگذارید

افراد مسن ممکن است حساس تر و شکننده تر باشند. بنابراین، باید در تصمیماتی که در مورد آنها می گیرید حساس باشید. بسیاری از افراد مسن به فکر یک مراقب نیستند. ممکن است مراقب نباشد چون به غریبه ای اعتماد ندارد و فکر می کند او را تنها می گذارید و زنگ نمی زنید و سوال نمی کنید. برای جلوگیری از این نوع شرایط، ابتدا چنین ایده ای را با خویشاوندان خود در میان بگذارید. حتی اگر با یک مراقب کار می کنید، به او اطمینان دهید که در کنار او خواهید بود و در مورد مزایای کار با یک مراقب صحبت کنید.

انتظارات و نیازهای شما به این سوال پاسخ خواهد داد که آیا شما یک مراقب سالمند زنده هستید یا یک مراقب تمام وقت سالمند.

مراقب زنده یا مراقب تمام وقت؟

انتظارات و نیازهای شما به این سوال پاسخ خواهد داد که آیا شما یک مراقب سالمند زنده هستید یا یک مراقب تمام وقت سالمند. مثلا؛ اگر عضو بزرگ خانواده شما شرایطی دارد که حرکات آنها را محدود می کند یا نیاز به حمایت فیزیکی دارد، یک مراقب زنده نیز می تواند در شب به شما کمک کند و برای شما ایده آل تر است. با این حال، اگر یکی از اعضای خانواده مسن شما می تواند بیشتر کارهای خود را انجام دهد و در طول روز به یک دوست نیاز دارد، می توانید یک پرستار روزانه را انتخاب کنید. در حالی که نامزدهای مراقب خارجی با ملیت ازبک و ترکمن برای کار زندگی مطلوب تر هستند، مراقبان ترک عمدتاً ترجیح می دهند به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.