نکات قبل از آرایش پوست خشک و حساس

حتماً شما هم بعد از آرایش احساس تشدید خشکی پوست، قرمزی، التهاب و احساس کشیده شدن پوست دارید. در صورت تجربه چنین مشکلاتی بعد از آرایش، باید بدانید که شما دارای پوستی خشک و حساس هستید و متأسفانه نتوانسته اید محصولات آرایشی درست و مناسب با پوست خود را انتخاب و خریداری کنید.

خانم هایی که پوست خشک و حساس دارند؛ کمتر با عارضه جوش های چرکی، قرمز، سرسیاه یا سفید مواجه هستند؛ اما عدم وجود چربی کافی در ساختار پوست، آن ها را مستعد چین و چروک و بهتر بگوییم پیری زودرس پوست می کند. از این رو باید در زمان آرایش به نکات مهم اما ساده دقت نمایید:

لوازم آرایش مناسب جنس پوست خود را انتخاب کنید

- Advertisement -

یکی از نکات مهم خرید لوازم آرایشی مناسب با پوست خشک است. دقت کنید که در ترکیبات این لوازم آرایشی که برای پوست خشک طراحی شده اند؛ میزان کنترل شده ای چربی وجود دارد که به زیبایی بیشتر و سلامت پوست شما کمک می کند. این چربی از روغن های طبیعی همچون روغن ارگان، نارگیل و … تامین می شود.

لگراند به عنوان یک برند شناخته شده آلمانی، محصولات خود را در انواع مختلف تولید می کند و به شما این امکان را می دهد که هر نوع قلم لوازم آرایشی را مناسب با پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

پوست خود را تمیز کنید

همیشه قبل از آرایش پوست خود را با دقت تمیز کنید. از یک محصول پاک کننده ملایم و بدون الکل استفاده کنید تا پوست خود را از آلودگی ها و مواد آرایشی قبلی پاک کنید.

پوست خود را مرطوب کنید

استفاده از یک مرطوب کننده با ویتامین ها و روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن آلوئه ورا برای نرمی و مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. مرطوب کننده را حتماً قبل از آرایش بر روی پوست خود بزنید و مدتی صبر کنید تا جذب شود.

آبرسانی به پوست را فراموش نکنید

قبل از استفاده از محصولات آرایشی، پوست خود را آب رسانی کنید. این کار می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند و از خشکی پوست جلوگیری کند.

اطراف چشم را با لوازم مخصوص آبرسانی کنید

از جمله مهم ترین مشکلات افراد با پوست خشک، چین و چروک های اطراف چشم هستند. با کمک کرم های مرطوب کننده دور چشم، می توانید از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید.

از پرایمر استفاده کنید

انتخاب یک پرایمر با بافت مرطوب کننده می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند و زمینه ای ملایم و نرم برای آرایش ایجاد کند.

از کرم پودر مایع استفاده نمایید

انتخاب یک کرم پودر برای پوست خشک و حساس با خصوصیت مرطوب کنندگی به پوست زیبایی می بخشد و از احساس تنگی پوست و کشیده شدن آن جلوگیری می کند. در ضمن میزان ماندگاری این کرم پودر روی پوست خشک بسیار بالا است و شاهد پوسته پوسته شدن و ماسیدن آن نخواهید بود.

کانسیلرهای مایع را انتخاب کنید

کانسیلرها برای پوشش چین و چروک ها و جای لک استفاده می شوند. در پوست های خشک، کانسیلرهای مایع به خوبی روی پوست می نشینند و ایرادات و تیرگی های پوست را پوشش می دهند.

image 12

از برس های طبیعی و با کیفیت کمک بگیرید

برای آرایش پوست خشک و حساس، از برس های طبیعی با مواد نرم و خالص استفاده کنید تا به پوست آسیب نرسانید. در ضمن این برس ها قادر هستند که اقلام آرایشی را روی پوست شما به صورت یکنواخت و طبیعی پخش کنند.

از پنکک مناسب پوست خشک استفاده کنید

اغلب استفاده از پنکک برای پوست های خشک فراموش می شود. خانم ها با تصور اینکه کرم پودر برای پوشاندن عیوب پوست کافی است از این قلم آرایشی گذر می کنند. در حالی که اگر بخواهید یک آرایش سبک داشته باشید، پنکک گزینه بسیار بهتری است چرا که اجازه تنفس به پوست شما می دهد.

کانتورینگ را فراموش نکنید

تفاوتی ندارد که جنس پوست شما چیست، کانتور به شما کمک می کند که فرم صورت خود را شکل بدهید. گونه ها را برجسته کنید و بینی خود را فرم دهید. این کار به زیبایی چهره شما کمک می کند.

آرایش چشم و لب به آخرین مرحله بسپارید

آرایش چشم و لب را آخرین مرحله انجام دهید تا پوست چشم و لب تحریک نشوند. اما در صورتی که دارای لب هایی خشکی هستید بهتر است از رژ لب برای لب های خشک استفاده کنید. این رژ لب ها با داشتن میزان مشخصی روغن های طبیعی از خشک تر شدن لب ها و ترک برداشتن آن ها پیشگیری می کند.

آرایش خود را با دقت پاک کنید

پس از پایان روز، آرایش خود را با محصولات پاک کننده مناسب با پوست خشک و به دقت حذف کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود. دقت کنید که داشتن یک روتین مناسب بعد از پایان روز کاری به داشتن پوست سالم کمک خواهد کرد.

روتین پوستی آبرسان داشته باشید

آبرسانی منظم، پوست خشک را مرطوب می کند. مطمئن شوید که در طول روز آب کافی بنوشید و از محصولات آبرسان برای پوست خود استفاده کنید. این کار را به یک روتین منظم تبدیل کنید تا زودتر از انتظار با چین و چروک ها مواجه نشوید.

در طول روز از بالم لب استفاده کنید

در طول روز برای پیشگیری از خشک شدن لب ها از بالم لب استفاده کنید. این مدل رژ لب ها رطوبت و چربی مورد نیاز پوست لب را تامین می کند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نکات قبل از آرایش پوست خشک و حساس پرداختیم. در انتخاب محصولات آرایشی و انجام هر کدام از آن ها اختیار دارید. اگر قرار است در یک مهمانی شرکت کنید می توانید تمامی اقلام یاد شده را به کار بگیرید و یا اگر قرار است در اجتماع حاضر شوید، می توانید تنها چند نمونه مانند پنکک، کرم پودر، رژلب و … را استفاده نمایید.

در انتها لازم به ذکر است که لگراند تولیدکننده لوازم آرایشی تحت لیسانس کشور آلمان است و محصولات این شرکت تنوع بسیار زیادی دارند. کافی است جنس پوست خود را بشناسید و بهترین گزینه را انتخاب کرده و سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.