طراحی ونزلیا ناخن چیست و چه انواعی دارد؟

یکی از ویژگی‌ های مثبت هنر این است که هر زمانی‌ که بخواهید می‌ توانید یک چیز بسیار نو و جدیدی را از دل آن بیرون بیاورید و همچنین روش‌ های جدیدی را برای خلق کردن یک آثار نو به کار ببرید . طراحی ناخن و لاک زدن نیز جزو آن دسته از هنرهایی است که می‌ توان با کمی خلاقیت طرح‌ های بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ ای را خلق و ایجاد کرد . اگر رنگ‌ های خنثی و آرام را شما می‌ پسندید و یا عاشق طرح‌ های گل‌ دار و سنتی می‌ باشید ما در این‌ جا پیشنهاد بسیار ویژه‌ ای برای شما داریم که با استفاده از آن می‌ توانید علاوه‌ بر این‌ که زیبایی منحصر به‌ فردی را به دست‌ های خود می‌ دهید طرح های مورد علاقه خود را نیز در ناخن‌ های خود می توانید داشته باشید . طراحی ونزلیا همان تکنیکی است که به آن طرح‌ های اسلیمی و بته جقه نیز گفته می‌شود.

این نوع طراحی ناخن ها سبکی دیگر از انواع دیزاین های ناخن نیز می‌ باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنین با استفاده از قلم این طراحی ها انجام می‌ گیرد که نیاز به ظرافت، دقت و سرعت عمل مناسبی را دارد.

- Advertisement -

طرح بته جقه چیست؟

همان طور که گفته شد خیلی از افراد طراحی ونزلیا رو با نام بته جقه نیز می‌ شناسند. درواقع طرح بته جقه از طرح‌ های اصیل و سنتی و قدیمی ایرانی است. اگر دقت کرده باشید در بیشتر بنا های ایرانی و یا آثار هنر دستان ایرانی‌ ها از این سبک طرح‌ ها بسیاراستفاده‌ شده است و این نشان‌ دهنده هنر ایرانی می‌ باشد که طرح‌ های بسیار زیبا و دل‌ نشینی نیز هستند، که در جشن نوروز ایرانی می‌ توانید برای بهترین و خاص تر بودن و متفاوت بودن از این طرح برای ناخن‌ های خود نیز استفاده کنید و به آن‌ ها رنگ و لعابی ایرانی بدهید.

طراحی ونزلیا به چه صورت است؟

طراحی ونزلیا جزء طرح‌ های اصیل و سنتی می‌ باشد که همیشه طرفداران بسیار خاص خود را داشته است. استفاده کردن از این سبک طرح‌ ها از کاشی‌ های تزیینی در آشپزخانه خود گرفته تا اکسسوری و طرح ناخن ها برای خانم‌ های با سلیقه و به‌ روز را شامل می‌ شود. در طرح‌ های دکوراتیو اسلامی و سنتی از فیگورهای انسانی در آن استفاده نمی‌ شود و اکثرا از الگو های هندسی بهره می‌ برند . این الگو ها نیز در طول زمان تغییرات و پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری داشته در اصل این طرح‌ ها در هنر اسلامی بر پایه ترکیب مکرر دایره‌ ها و مربع ها هستند که ممکن است هم‌ پوشانی یا ترکیب‌ های پیچیده جدیدی را به وجود بیاورد. در طراحی هایی به سبک ونزلیا و یا طراحی سنتی ناخن ها از طرح‌ های بته جقه که مخصوص ایرانی‌ ها است استفاده می‌ شود. رنگ غالب در این نوع طراحی ها آبی نفتی و آبی پاستیلی است. در این روش از طراحی های بیشتر از نقش‌ و نگارهای خاص استفاده می‌شود، شاید در ابتدا طراحی ناخن سنتی برای شما کمی سخت باشد اما با کمی دقت و ظرافت می‌ توانید دیزاین های بسیار زیبایی را ایجاد کنید. در اصل با ایجاد یک مقدار خلاقیت و تلفیق این نوع طرح و نقش ها شما می‌ توانید طرح‌ های زیبایی از ونزلیا را روی ناخن‌ های خود ایجاد کرده و از آن نیز استفاده کنید.

شاید در نگاه اول این نوع دیزاین بر روی ناخن های شما طرح بسیار شلوغی باشد اما شما با ایجاد کمی خلاقیت و ترکیب کردن آن با طرح‌ های مختلف می‌ توانید یک دیزاین بسیار شیک و جدیدی را ایجاد کنید و آن را در موقعیت‌ های مختلف نیز استفاده کنید. در اصل استفاده از مکمل طوسی سفید و صورتی به کامل‌ تر شدن این دیزاین کمک بسیاری می‌ کند. برای مثال در یک سری از مراسم‌ ها مانند عید نوروز، شب یلدا، عید قربان و بقیه مناسبت‌ ها می‌ توان با ترکیب این طرح‌ ها با طرح‌ های به‌ روز و یا طراحی‌ های انیمیشنی زیبایی خاصی را در ناخن ایجاد کرده که البته این کاملا به سلیقه آن شخص بستگی دارد.

در این سبک از طراحی شما می‌ توانید زمینه و بیس ناخن خود را هر رنگی که خودتان تمایل دارید انتخاب کنید و طراحی‌ های روی آن را با استفاده از رنگ سفید و یا مشکی و یا هر رنگی که تمایل دارید آن را طراحی کنید. در این سبک طراحی کردن از خطوط اسلیمی نیز استفاده می‌ شود.

image

خطوط اسلیمی چیست؟

خطوط اسلیمی در اصل نقشی است که از گذشته‌ های بسیار دور برای تزیین کردن ظروف دست‌ ساز، حجاری‌ها، بافت ها و دیگر صنایع هنری از آن استفاده می‌ شده و کاربرد بسیار زیادی داشته و همچنین جایگاه ویژه‌ ای در طراحی و تزیین و نقاشی‌ های ایرانی پیدا کرده‌ است.

این نقش‌ ها از دوره سلجوقی و تیموری به این نام شهرت یافته است و به‌ مرور زمان در دوره‌ های مختلف تاریخی از نظر شکل و فرم تکامل بسیار ویژه‌ ای پیدا کرده‌ است. خطوط اسلیمی را می‌ توانید بیشتر در حجاری‌ ها و گچ‌ بری‌ های دوره اسلامی و ساسانی مشاهده کرد. یکی از کاربرد های خطوط و نقوش اسلیمی در صنایع ساخت در و پنجره به‌ خصوص صنایع فلزی می‌ باشد که با کمک دستگاه‌ های برش لیزر این طرح‌ ها را بر روی در و پنجره شکل می‌ دهند. یکی از بهترین بخش‌ ها در استفاده کردن از این خطوط اسلیمی در بخش تولیدات صنایع دستی به خصوص کیف و زیور آلات و کفش و پوشاک صنعتی می‌باشد.

مراحل طراحی ونزلیا

در این سبک از طراحی شما می توانید از انواع رنگ های مختلف استفاده کنید. حتی می توانید برای زیبایی و جلوه بیشتر آن از لاک های اکلیلی و یا پودر های اکلیلی و مخملی استفاده کنید تا این طرح ها را بسیار جذاب تر و به روز تر کنید. همچنین می توان با استفاده از بیلدر ژل این طراحی ها را انجام دهید و آن را به یک طرح بسیار برجسته تبدیل کنید. در این مورد نیز سلیقه افراد بسیار حائز اهمیت است تا رنگ مورد نظر و سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

در ابتدا مانیکور ناخن ها را انجام دهید و یا اگر ناخن های شما کاشت شده  و مراحل آن را تمام کرده و نیز با استفاده از پد و الکل، چربی روی ناخن را از بین ببرید. با استفاده از یک بافر روی سطح ناخن هایتان بکشید و سپس پودر ها و یا پرزهای اضاقی را با استفاده از فرچه مناسب و یا برس مخصوص ناخن پاک کنید. بعد لاک و یا لاک ژل مورد نظر خودتان را بر روی ناخن بزنید و بزارید کاملا خشک شود. با استفاده از قلم مورد نظر و مخصوص طراحی ونزلیا انتخاب شده خود را بر روی ناخن هایتان طراحی کنید. و بعد آن را داخل دستگاه بگزارید تا کاملا خشک شود.

در اخر نیز تاپ کات و یا برق ناخن خودتان را بر روی ناخن بزنید و بزارید کاملا خشک شود اگر لاک ژل استفاده کردید بزارید داخل دستگاه تا کاملا خشک شود.

برای اطلاعات بیشتر به خدمات کاشت ناخن هروی نیز مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.