روش های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایش

هنگامی که لایه غلیظی از لوازم آرایش روی پوست شما می‌نشیند، حالت پوسته پوسته، تکه تکه و چرب به خود می‌گیرد، در این مواقع اصطلاحا گفته می‌شود که آرایش ماسیده است. گاهی استفاده از محصولات زیبایی بدون انجام زیرسازی مناسب روی پوست خشک، باعث این اتفاق می‌شود و گاهی استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی چنین نتیجه‌ای در پی دارد. همچنین ممکن است شما بدون شناخت نوع پوست صورت خود اقدام به خرید محصولات آرایشی کنید، به عنوان مثال از کرم پودرهای چرب روی پوست چرب استفاده کنید که نتیجه جالبی بر جای نمی‌گذارد. با این حال با در نظر گرفتن روش ‌های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایشی می‌توانید یک میکاپ ساده، اما حرفه‌ای را انجام دهید که ماندگاری قابل قبولی روی صورت شما داشته باشد.

چگونه از ماسیدگی آرایش جلوگیری کنیم

- Advertisement -

روتین مراقبت از پوستی که شما انتخاب کرده‌اید و نحوه آرایش کردن از عوامل مهمی هستند که در ماسیدگی یا حرفه‌ای شدن آرایش شما نقش دارند. این نکات را برای جلوگیری از کیکی شدن آرایش در نظر داشته باشید:

به صورت هفتگی پوست خود را لایه برداری کنید

اگر می‌خواهید آرایش بی‌عیب و نقصی داشته باشید، باید مراقبت از پوست زا جدی بگیرید. اگر از بهترین لوازم آرایش صورت استفاده کنید و انواع متد آرایشی را هم بلد باشید، چنانچه پوست چرب، پر از جوش و پوسته پوسته داشته باشید، نمی‌توانید نتیجه مطلوبی بگیرید. وقتی آلودگی و چربی روی لایه بیرونی پوست جمع می‌شود، می‌تواند باعث کیکی شدن و ماسیدگی آرایش شود. اما لایه برداری پوست برای یک بار در هفته سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سطحی صاف برای آرایش ایجاد می‌کند.

پوست خود را هیدراته نگه دارید

همه نوع پوست به مواد نرم کننده و مرطوب کننده نیاز دارند. زمانی که پوست شما خشک باشد، نیاز به زیرسازی بیشتری هنگام آرایش دارید. ضمن اینکه پوست خشک مستعد پوسته پوسته شدن و زخمی شدن است. برای جلوگیری از این امر، قبل از استفاده از هر گونه محصول آرایشی، از یک مرطوب کننده فرموله شده مختص نوع پوست خود استفاده کنید. همان‌طور که مرطوب کننده خود را روی پوست خود ماساژ می دهید، روی مناطقی که مستعد ماسیده شدن آرایش هستند، مانند ناحیه T و ناحیه زیر چشم تمرکز کنید. همیشه بعد از شستشوی روزانه با فوم و لایه برداری هفتگی از مرطوب کننده استفاده کنید و در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. هنگامی که قصد دارید پیش از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید حتما زمان کافی بدهید تا پوست مواد را جذب کند.

پرایمر را فراموش نکنید
پرایمر را فراموش نکنید

پرایمر را فراموش نکنید

یکی از روش‌‌ های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایش استفاده از پرایمر است. پس از اینکه مرطوب کننده، جذب منافذ شد، پوست خود را با پرایمر برای آرایش آماده کنید. پرایمر به عنوان یک زیر ساز کاربردی، بافت پوست را یکدست می‌کند و سطحی صاف برای آرایش شما ایجاد می‌کند. هنگامی که از پرایمر استفاده کنید، خبری از خطوط و چروک‌های ظریف پس از کرم پودر روی پوست نیست. پرایمر مانع کیکی شدن و ماسیدگی آرایش می‌شود و در نتیجه از پخش شدن آرایش، خراب شدن ظاهر و مالیده شدن لوازم آرایش به لباس پیشگیری می‌کند.

از لوازم آرایش استاندارد و متناسب پوست خود استفاده کنید

گاهی شما پوست سالم و یکدستی دارید و اصول استفاده از روتین‌های پوستی، مرطوب کننده و پرایمر را هم بلد هستید، اما همچنان پس از چند ساعت با پدیده کیکی شدن آرایش مواجه می‌شوید. بنابراین باید به کیفیت محصولات آرایشی خود شک کنید و همواره محصولاتی برند و باکیفیت را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. استفاده از کرم پودر و کانسیلر فرموله شده برای نوع پوست شما از روش‌ های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایش است. اگر پوست خشکی دارید، آرایش شما بیشتر مستعد چند لایه شدن و پوسته پوسته شدن است. محصولات زیبایی را انتخاب کنید که حاوی مواد آبرسان هستند. پوست‌های چرب بیشتر مستعد کیکی شدن هستند، بنابراین قبل از کرم پودر از پرایمر مناسب استفاده کنید تا پوست لکه دار و چروک نشود.

از لوازم آرایش استاندارد و متناسب پوست خود استفاده کنید
از لوازم آرایش استاندارد و متناسب پوست خود استفاده کنید

اسپری فیکس کننده آرایش یک محصول کاربردی برای شماست

پس از اینکه یک میکاپ حرفه‌ای انجام دادید، از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. این اسپری‌ها محلول‌های مایعی هستند که پوست را آبرسانی می‌کنند، رطوبت را حفظ می‌کنند و آرایش را در جای خود نگه می‌دارند. بنابراین برای اینکه ظاهر آرایش خود را در طول روز حفظ کنید، از اسپری فیکس استفاده کنید.

چگونه یک آرایش کیکی را اصلاح کنیم

گاهی شما آرایش خود را تکمیل می‌کنید و هنگامی که در نور قرار می‌گیرید متوجه می‌شوید که بخشی از آرایش ماسیده یا پخش شده است. آرایش کیکی به شدت توی ذوق می‌زند و اگر شما زمان کافی برای پاک کردن و آرایش مجدد نداشته باشید، ممکن است نگران شوید یا اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. جای نگرانی وجود ندارد، راهکارهایی هست که به شما کمک می‌کند تا بدون پاک کردن تمام آرایش، ظاهر خود را اصلاح کنید.

مواد آرایشی اضافی را بردارید

گاهی کیکی شدن آرایش به خاطر زیاده روی در استفاده از محصولات است. یکی از روش‌ های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایش این است که با قرار دادن و برداشتن یک دستمال کاغذی تمیز روی نقاط براق پوست، کرم یا کانسیلر اضافه را بردارید.

از پدهای تخم مرغی تمیز استفاده کنید

قبل از استفاده از پد تخم مرغی آن را با آب و یک شوینده ملایم بشویید و سپس پد را فشار دهید تا فقط نم‌دار بماند. سپس با ضربه زدن روی صورت، اضافی کرم را بردارید و مابقی را به منافذ پوست بفرستید.

image 14

پودر فیکس به همراه داشته باشید

اگر بینی، نقطه T و یا زیر چشم شما چرب و مستعد کیکی شدن آرایش است، بهتر است همیشه پودر فیکس مناسب به همراه داشته باشید تا هنگامی که دچار برق زدن بخشی از اجزای صورت خود شدید، با استفاده از پد و پودر، نقاط براق را مات کنید.

سخن پایانی

دانستن روش های جلوگیری از ماسیدگی لوازم آرایش و یا راهکارهای اصلاح آرایش پس از کیکی شدن به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری، ظاهر ایده‌آل خود را حفظ کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.