با ماسک مو خانگی برای موهای چرب به چربی اضافه نه بگویید!

چکیده : پیش از اینکه این مطلب را بخوانید، احتمالاً با چرب شدن بیش از حد موهایتان دست به گریبان بوده‌اید و از تبرد بی‌امان با موهای چرب خود ناامید شده‌اید! اما در ناامیدی هم امیدی نهفته است، اگر راه درست را بلد باشید! ما اینجاییم تا همین راه درست را به شما نشان دهیم! ماسک مو خانگی برای موهای چرب حلال مشکلات شماست! بله! ماسک‌های خانگی نیز می‌توانند حلال مشکلات زیبایی شما باشند.

پیش از اینکه این مطلب را بخوانید، احتمالاً با چرب شدن بیش از حد موهایتان دست به گریبان بوده‌اید و از تبرد بی‌امان با موهای چرب خود ناامید شده‌اید! اما در ناامیدی هم امیدی نهفته است، اگر راه درست را بلد باشید! ما اینجاییم تا همین راه درست را به شما نشان دهیم! ماسک مو خانگی برای موهای چرب حلال مشکلات شماست! بله! ماسک‌های خانگی نیز می‌توانند حلال مشکلات زیبایی شما باشند.

شما بعد از رازهایی که در این مقاله می‌خوانید، با واقعیت‌های جدیدی از خواب بیدار خواهید شد. موهایی که مانند نسیم تابستان سبک و سرشار از زندگی هستند. دیگر نیازی نیست به سراغ محصولات گران‌قیمتی بروید که به قول‌هایشان عمل نمی‌کنند!

- Advertisement -

پل بین مشکلات فعلی موهای شما با موهایی که همیشه آرزویش را داشته‌اید، در آشپزخانه است. با موادی ساده می‌توانید ماسک مو خانگی برای موهای چرب داشته باشید، که به‌سادگی مشکلتان را حل می‌کند. کسانی که موهای چربی دارند، با مجموعه‌‍ای از مشکلات نظیر ریزش مو و موهای نازک، دست و پنجه نرم می‌کنند. ما در این وبلاگ علاوه‌بر فاش کردن اسرار ساخت ماسک موی خانگی برای موی چرب، از همین روش برای درمان نازکی و ریزش مو هم استفاده می‌کنیم. شما با دستوراتی که در ادامه می‌خوانید، می‌توانید ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک و همچنین ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب را درست کنید و از داشتن موهایی بدون چربی لذت ببرید! با روزهای بد موهای چربتان خداحافظی کنید، زیرا ما با روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه درخشش را به موهایتان باز می‌گردانیم.

مانند یک حرفه‌ای با موهای چرب برخورد کنید!

اگرچه روغن طبیعی و سبوم موجود در پوست سر به‌دلیل داشتن رطوبت، به رشد بیشتر و قوی‌تر موها کمک می‌کند، اما تولید بیش از حد چربی و سبوم در پوست سر، منجر به موهای چرب و چسبناکی می‌شود، که شما را نامرتب نشان می‌دهد. دلایل زیادی برای چربی پوست سر و مو وجود دارد؛ مانند درماتیت، نوع پوست چرب، اگزما، پسوریازیس، ژنتیک، تغییر آب‌وهوا، آب‌وهوای گرم و مرطوب و محصولات مراقبت از مو اشتباه. اما راه‌حل چیست؟

روتین موی شما تاثیر زیادی روی بهبود وضعیت چربی موهایتان می‌گذارد. بهترین روتین مو، استفاده از ماسک‌های غیر خانگی درکنار ماسک مو خانگی موهای چرب با ترکیباتی مانند آلوئه‌ورا، لیمو، عسل و تخم‌مرغ است. مشکل شناخت ماسک موی خانگی را که در ادامه حل می‌کنیم، ولی برای ماسک‌های موجود در بازار هم برای شما راه‌حلی داریم!

از بهترین ماسک‌ موهای حال حاضر بازار، ماسک موهای ونتی پیو است. برای اطلاع از قیمت ماسک مو و تهیه آن میتوانید به این صفحه مراجعه کنید. ونتی پیو، برندی ایتالیایی است، که شما با استفاده از آن، زیبایی و سلامت را باهم خواهید داشت. با رفتن به سایت فروش انحصاری محصولات ونتی پیو در ایران، بهترین محصولات را برای موهایتان تهیه کنید.

4 تا بهترین انواع ماسک مو خانگی برای موهای چرب را بشناسید!

مشکلات موهای چرب شایع است و می‌توان آن را به‌راحتی با ماسک‌های موی طبیعی با استفاده از موادی که به‌راحتی در آشپزخانه شما یافت می‌شوند، درمان کرد. آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و ساختشان آسان است. بیایید به برخی از بهترین ماسک های خانگی مو برای موهای چرب نگاهی بیندازیم!

بهترین ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک، ماسک مو تخم مرغ و لیمو

ماسک موی تخم‌مرغ و آب لیمو
ماسک موی تخم‌مرغ و آب لیمو

موی چرب و درعین‌حال نازک، دغدغه بسیاری از افراد است. برای حل این موضوع، شما نیاز به‌ ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک دارید. مهم است از ماسکی استفاده کنید، که به تعادل مجدد موهای شما کمک کند. این ماسک باید بدون اینکه ریشه‌هایتان چرب و سنگین شود، موهایتان را مرطوب کند و به آن حالتی مناسب ببخشد.

یکی از بهترین انواع ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک شامل موادی می‌شود که در هر آشپزخانه‌ای موجود است. در یخچال را باز کنید و یک تخم مرغ و یک لیمو ترش بردارید. این ماسک به قدری ساده است، که هیچ بهانه‌ای برای امتحان نکردن آن وجود ندارد. آب لیمو حاوی سطح بسیار بالایی از ویتامین C بوده و یکی از کاربردهای آن جذب روغن و چربی اضافه است، ضمن اینکه به تمیز کردن موهای شما از هرگونه محصول و گردوغبار نیز کمک می‌کند.

سفیده تخم مرغ منجر به تعادل رطوبت پوست سر و موهای شما می‌شود تا اطمینان پیدا کنید که موهایتان خیلی خشک نخواهند شد. تخم مرغ سرشار از ویتامین A،D و E، پروتئین و اسیدهای چرب است، که به حفظ حالت موی شما نیز کمک می‌کند.

برای ساخت این ماسک موی خانگی کافی است یک تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید. سپس، آب نصف لیمو را بچکانید. سفیده تخم مرغ و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید تا به یک قوام یکدست برسد. مخلوط را روی موهای مرطوب از بالا به پایین بمالید، موهای خود را ببندید و با کلاه یا حوله بپوشانید. بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس با شامپو و نرم‌کننده معمولی خود بشویید.

ماسک آلوئه‌ورا، لیمو و عسل

ماسک موی خانگی آلوئه‌ورا، لیمو و عسل
ماسک موی خانگی آلوئه‌ورا، لیمو و عسل

این ماسک دو ویژگی را باهم دارد. به سبب داشتن لیمو به جذب چربی کمک می‌کند و از طرفی آلوئه‌ورای موجود در آن تسکین‌دهنده است. برای درست کردن این ماسک کافی است، از هرکدام از این مواد، یعنی ژل آلوئه‌ورا، آب لیمو و عسل، یک قاشق چای‌خوری در یک کاسه بریزید. از یخچال هم یک تخم مرغ بردارید و زرده آن را به مواد اضافه کنید.

همه را با هم مخلوط کنید و روی ریشه موهای خود بمالید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی سر نگه دارید و سپس بشویید.

ماسک مو آب لیمو

لیمو با داشتن ویژگی‌هایی نظیر ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، یکی از مواد مهم در تهیه ماسک مو خانگی برای موهای چرب است. لیمو یک جذب‌کننده طبیعی است که تولید چربی و سبوم پوست سر را مدیریت می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو، موها را براق و سالم می‌کند.

برای تهیه ماسک موی خانگی لیمو برای موهای چرب، کافی است آب یک یا دو لیمو را فشار داده و با مقداری آب مخلوط کنید تا رقیق شود. آن را روی پوست سر ماساژ دهید و روی موها بمالید. 20-25 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

ماسک موی سرکه سیب و روغن اسطوخودوس

ماسک موی سرکه سیب و روغن اسطوخودوس
ماسک موی سرکه سیب و روغن اسطوخودوس

سرکه سیب یکی از مفیدترین مواد طبیعی برای مو و یک جذب‌کننده طبیعی است که با حفظ سطح PH پوست سر و تسکین آن از خارش و قرمزی بیشتر پوست جلوگیری می‌کند. سرکه سیب با خواصی که دارد تولید چربی و سبوم در پوست سر را تنظیم می‌کند، شوره سر را درمان کرده و از آکنه سر و تحریک پوست سر نیز جلوگیری می‌کند.

برای تهیه ماسک موی سرکه سیب برای پوست سر چرب، یک قاشق غذاخوری از این مایع و آب را بردارید و باهم مخلوط کنید. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از بوی سرکه خوشتان نمی‌آید، می‌توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. روغن اسطوخودوس برای تسکین و آرام کردن پوست ملتهب و تحریک شده عالی است. به‌علاوه با رایحه خود، پوست سر و ذهن را شاداب می‌کند.

نکته: اگر می خواهید تاثیر این ماسک را بیشتر کنید، می‌توانید روغن چریش را به ترکیبات آن اضافه کنید. روغن چریش خواص مختلفی دارد، اما در این مخلوط، خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی چریش به بازیابی سلامت پوست سر و موی چرب کمک زیادی می‌کند.

ماسک‌های خانگی؛ تنها نجات‌دهنده موهای چرب؟

تا اینجا به معرفی 4 تا از بهترین انواع ماسک موی خانگی پرداختیم ولی آیا استفاده از ماسک به‌تنهایی کافی است؟ آیا محصولات دیگری هم برای تقویت موها در روتین مو نیاز است؟

قبل از پاسخ ما به این سوال، ابتدا شما به یک سوال ما پاسخ دهید! چقدر برای سلامت و زیبایی موهایتان ارزش قائلید؟ چقدر برایتان مهم است که زیبایی و سلامت را یک‌جا داشته باشید؟ اگر این موضوع برایتان اهمیت ندارد و هزینه کردن برای آن را صرفا پرداخت هزینه اضافه می‌دانید، این قسمت را نخوانید! ولی اگر این هزینه را سرمایه‌گذاری روی زیبایی و سلامتتان می‌دانید، ماسک موی خانگی کافی نیست. شما برای یک روتین موی مناسب باید از محصولات دیگر هم استفاده کنید. این محصولات را از کجا پیدا کنید؟ سری به سایت ونتی پیو بزنید! برند ایتالیایی ونتی پیو بهترین محصولات را عرضه می‌کند که به شما موهایی درخشان را هدیه خواهد داد.

موی چرب؛ مقصر پشت ریزش مو؟

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در بین مردم است و این موضوع اگر طولانی شود یا به مقدار زیاد باشد، می‌تواند برای فرد ناراحت‌کننده شود. برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که ممکن است ارتباطی بین چربی مو و ریزش مو وجود داشته باشد؟ پیش از پاسخ مستقیم به این سوال، اجازه دهید کمی جزئی‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

اصلا چرا مو چرب می‌شود؟ این اتفاق زمانی می‌افتد که پوست سر شما تحریک شده تا چربی اضافه‌ای را تولید کند. با تولید چربی اضافه، اولین اتفاق مسدود شدن منافذ پوست است. پوست سر شما نیاز به تنفس دارد و هنگامی که منافذ مسدود می‌شوند، همه چیز بهم ریخته می‌شود. این روغن اضافی، کثیفی و میکروب‌هایی را جذب می‌کند که قرار بود مو را از آنها محافظت کند. همین موضوع از رشد موهای جدید نیز جلوگیری می‌کند.

ولی این تمام داستان نیست، چراکه این تولید بیش از حد روغن، فولیکول مو را که پایه تار مو را تشکیل می‌دهد نیز، ضعیف می‌کند. سرسختی ریشه‌ها و بروز التهابات ریز در فولیکول، چسبندگی مو روی پوست را کاهش می‌دهد و به همین دلیل شما شاهد ریزش مو خواهید بود.

بنابراین، اگر تصور می‌کنید آیا پوست سر چرب باعث ریزش مو می‌شود، اشتباه نمی‌کنید. این یکی از عوامل اصلی ریزش مو است و می‌تواند تا حد زیادی آن را تشدید کند. البته در این میان عوامل دیگری نیز این موضوع را تشدید می‌کنند.

نه به ریزش مو! ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب

حالا که ارتباط بین ریزش مو و چربی موها را متوجه شده‌اید، وقت درمان است! برای درمان ریزش موی چرب، از روتین شست‌وشوی موی سالم استفاده کنید. اگر اجازه ندهید روغن جمع شود، تمام مشکلات شما به طور خودکار کاهش می‌یابد. یکی از راه‌های درمان کم‌هزینه ریزش مو، استفاده از ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب است. در واقع همین موادی که جزء ماسک مو خانگی برای موهای چرب هستند، روی بهبود ریزش مو هم تاثیر دارند. در ادامه به بررسی این مواد می‌پردازیم:

آلوئه‌ورا یک ماده عالی در مبارزه با چربی است. آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌های A، C و E است. هر سه این ویتامین‌ها به گردش سلولی کمک می‌کنند و رشد سلولی سالم و موهای درخشان را افزایش می‌دهند. پس یکی از انواع ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب ترکیبات حاوی آلوئه‌ورا است. اسید فولیک، ویتامین B12 موجود در ژل‌آلوئه‌ورا می‌توانند از ریزش موهای شما جلوگیری کنند.

یکی دیگر از موادی که با ضخیم کردن موها، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و درعین‌حال رشد موهای جدید را بهبود می‌بخشد، آب میوه‌ها است و یکی از بهترین میوه‌ها برای ماسک مو خانگی برای موهای چرب، لیمو است. برای پرپشت شدن موها، آب لیمو را از نصف لیمو، یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی موهای خیس بمالید. قبل از اینکه بشویید، اجازه دهید نیم ساعت روی پوست بماند.

ماسک‌های خانگی؛ بهترین دوست موهای شما

بعد از معرفی انواع ماسک مو خانگی برای مو های چرب، حالا موی شما برای یک تغییر کامل آماده است. شما با کارهایی که در این مقاله توضیح داده شد، از این پس، شاهد موهایی درخشان و سبک خواهید بود.

‌ دیگر با محصولات گران قیمت خداحافظی کنید. به جای آن، در این مطلب، ما به شما نشان دادیم که چگونه می‌توانید ماسک موی خانگی برای موهای چرب خود بسازید، گزینه‌هایی برای موهای چرب و نازک را بررسی کردیم و راهکارهایی برای مقابله با ریزش مو را پیش روی شما قرار دادیم. یکی از منابع ما برای نوشتن این مطلب، این مقاله بود که مطالعه آن را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. به آینده‌ای پر از موهای سبک و درخشان و سالم خوش آمدید!

منبع:

https://www.luxyhair.com/blogs/hair-blog/4-diy-hair-masks-for-your-hair-problems

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. ساناز می گوید

    سلام سرکه سیب تو ماسکی که گفتین برای پوست سر حساس خارش نمیاره؟؟

  2. سیما می گوید

    ممنون از مطلب خوبتون

  3. ثریا طاهری می گوید

    خیلی کاربردی بود. ماسک لیمو و تخم مرغ رو امتحان کردم و برای موهای فوق چربم عالی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.