آرایش مناسب پوست سبزه و گندمی

داشتن چهره گرم و جذاب از جمله ویژگی های مهم افرادی است که پوست سبزه یا گندمی دارند. این افراد هیچ وقت به حال و رنگ پریده به نظر نمی رسند و داشتن یک آرایش مناسب به آن ها کمک می کند که زیباتر و آراسته تر به نظر برسند؛ اما طرح این سؤال بسیار مهم است که چگونه آرایش کنیم تا زیباییمان دو چندان شود، پوستمان سالم بماند و در طول روز همیشه آراسته به نظر برسیم؟ ما در ادامه به سؤالات شما جواب خواهیم دارد و پرده از راز زیبایی بزرگترین مدل های دنیا بر می داریم:

حتماً ابتدا جنس پوستتان را تشخیص دهید

اگر بخواهیم صادق باشیم، در وهله اول مهم نیست پوست شما چه رنگی دارد. مهم این است که با تشخیص جنس آن بتوانید بهترین کرم پودر را انتخاب کنید. پوست انسان به صورت معمول به دسته های نرمال، خشک، چرب و مختلط تقسیم می شود.

- Advertisement -

  • پوست خشک: اگر پوست خود را شستید و بعد از چند ساعت، هیچ چربی توسط پوست تولید نشد، پوست شما خشک است و بهتر است از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب پوست خشک که حاوی روغن های طبیعی است استفاده نمایید تا پیری زودرس به سراغ شما نیاید.
  • پوست چرب: دارندگان این پوست به صورت مرتب با انواع جوش دست و پنجه نرم می کنند و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب با پوست چرب که بدون روغن (Free Oil) هستند برای آن ها الزامی است.
  • پوست نرمال: این نوع پوست با اینکه به ندرت جوش می زند؛ اما خشکی و تنگی خاصی را نیز تجربه نمی کند. بهترین نوع پوست، پوست نرمال است؛ اما برای حفظ این پوست از آسیب ها باید از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب پوست معمولی استفاده کنید.
  • پوست مختلط: دارندگان پوست مختلط در قسمت هایی از پوست خود (ناحیه T) چربی زیاد و در دیگر قسمت ها احساس خشکی خواهند داشت. داشتن این پوست، مراقبت و حساسیت بیشتر را می طلبد. چرا که هر قسمت از پوست نیاز به مراقبت های خاص خود را دارد.

بعد از شناخت پوست باید تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کرم پودر، پنکک، شوینده، کانسیلر و … را مطابق با نوع پوست انتخاب کنند.

چگونه پوست سبزه و گندمی را آرایش کنیم؟

آرایش مناسب پوست سبزه و گندمی بازی با رنگ ها است. شما با انتخاب رنگ های مناسب می توانید پوست خود را بانشاط و چهره خود را جذاب تر نمایید. البته رعایت مراحل آرایش و همچنین تکنیک های آن نیز الزامی است. اگر پوست سبزه یا گندمی دارید، برای آرایش آن مراحل زیر را طی نمایید:

زیرسازی کنید

تفاوتی ندارد چه رنگ پوستی دارید، باید پوست خود را آماده کنید. این کار را با استفاده از شوینده مناسب پوست آغاز کنید. پوست را با شوینده و تونر بشویید. سپس به کمک یک سرم یا آبرسان مناسب جنس پوست، آماده انجام آرایش شوید.

image 13

کرم پودر را اعمال کنید

کرم پودر مناسب برای پوست سبزه یا گندمی باید با جنس و سپس رنگ پوستتان تطابق داشته باشد. رنگ ها را به شکلی انتخاب کنید که پوست شما را تیره نکند به خصوص اگر سبزه هستید؛ اما دقت نمایید پوست شما نباید به صورت اغراق آمیز سفیدتر شود. این کار باعث عدم تطابق رنگ پوست صورت با رنگ پوست گردن و دست شده و زیبایی کلی شما را تحت شعاع قرار می دهد.

کرم پودر را به میزان اندازه با کمک ابزار مناسب روی صورت اعمال نمایید. بهتر است ابتدا یک لایه نازک از کرم پودر را با کمک برس یا اسفنج روی پوست بزنید و در صورت نیاز لایه بعدی را اعمال کنید.

از کانسیلر استفاده کنید

برای پوشش عیوبی همچون باقی مانده آثار جوش، آثار لک ها، چین و چروک، سیاهی زیر چشم ها و … از کانسیلر استفاده کنید. به صورت کلی بین رنگ کانسیلر و رنگ کرم پودر باید تناسبی وجود داشته باشد اما کانسیلر می تواند کمی روشن تر باشد تا عیوب را پوشش دهد.

کانتورینگ نمایید

کانتور کردن به معنی ایجاد سایه روشن روی پوست است. این سایه روشن ها به شما کمک می کند، فرم بینی خود را اصلاح کنید، زاویه فک ایجاد نمایید و گونه های خود را خوش فرم تر نمایش دهید.

رژ گونه بزنید

رژگونه مناسب برای پوست سبزه و گندمی از بین رنگ های طبیعی همچون گلبهی، هلویی، قرمزهای نه چندان تیره، برنز انتخاب شوند. نگاهی به رنگ لباس، محیطی که قرار است در آن حاضر شوید و رنگ دیگر المان های آرایش همچون رژ و سایه بی اندازید و سپس بهترین را انتخاب کنید.

هایلایت کنید

بعد از اینکه رژگونه و کانتور به اتمام رسید، می توانید با کمک یک هایلایتر قسمت هایی از پوست خود را براق کنید. تیغه بینی و برجسته ترین قسمت گونه مهم ترین قسمت هایی هستند که با کمک هایلایتر پوشش داده می شوند. محل استفاده از هایلایتر بیشتر به فرم صورت شما بستگی دارد.

image 12
رژلب مناسب پوست گندمی و سبزه

آرایش چشم ها را آغاز کنید

آرایش چشم ها، بسیار مهم و کاملاً سلیقه ای است. اگر قرار است در یک محیط رسمی حاضر شوید، بهتر است سایه های مات با رنگ های طبیعی استفاده کنید و یا حتی می توانید کار را با یک خط چشم و ریمل به اتمام برسانید؛ اما حضور در یک مهمانی می تواند بهترین فرصت برای نمایش زیبایی چشم های شما باشد. با رنگ ها بازی کنید و زیبایی خلق کنید.

رژ بزنید

بعد از اینکه تمامی آرایش به اتمام رسید، نوبت به زدن رژ لب است. بهتر است با توجه به سلیقه و محیطی که به آن دعوت شده اید، بهترین رژلب برای پوست گندمی و سبزه را انتخاب کنید. اصولاً رنگ های طبیعی همچون گوشتی، اجری، نارنجی، گلبهی و … برای یک جمع نه چندان دوستانه گزینه های مناسبی هستند؛ اما اگر می خواهید چهره بسیار جذاب و جسورانه ای داشته باشید استفاده از رنگ های بژ، قرمز و قهوه ای تیره را به شما پیشنهاد می کنیم.

آرایش خود را تثبیت کنید

بعد از اینکه از آرایش خود مطمئن شدید باید آن را تثبیت کنید. البته که همه لوازم آرایشی با کیفیت که با دقت انتخاب شده اند، ماندگاری بالایی دارند؛ اما با استفاده از پودر فیکساتور می توانید با اطمینان بیشتری ساعت ها زیبا و آراسته باشید. پودر فیکساتور را به میزان کافی روی پوست خود پخش کنید و اجازه دهید آرایش شما را تثبیت کند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش داشتیم مراحل آرایش مناسب پوست سبزه و گندمی را بررسی کنیم. خانم هایی که دارای پوست سبزه و گندمی هستند، جذابیت اولیه خود را دارند؛ اما با رعایت نکات ساده ولی مهم آرایشی، می توانند زیباتر و آراسته تر در اجتماع حاضر شوند. از آنجایی که سلامت پوست قبل از زیبایی آن اهمیت دارد، انتخاب کرم پودر مناسب پوست، بسیار بسیار مهم است. ابتدا جنس پوست را تشخیص دهید؛ کرم پودر مناسب با جنس پوست را شناسایی کرده و در بین پیگمنت های مختلف آن، به دنبال بهترین رنگ باشید. این رنگ نباید چندان تیره تر از پوستتان باشد و نباید پوست را به صورت اغراق آمیز روشن کند.

لگراند به عنوان یکی از تولیدکنندگان لوازم آرایشی با کیفیت در ایران، امروز کرم پودر و رژ لب های خود را با رنگ بندی بسیار فوق العاده، در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.