طراحی لباس با نرم افزار

در گذشته طراحی لباس به صورت دستی انجام می شد. روش های سنتی با پیشرفت تکنولوژی منسوخ شدند زیرا در روش سنتی، خطای انسانی زیادی وجود داشت. امروزه از نرم افزارهای مختلفی برای طراحی لباس استفاده می شود. این نرم افزارها بسیار موثر و کارآمد هستند و سرعت عمل طراحان را بسیار بالا می برند و همچنین دیگر شاهد به وجود آمدن خطاهای انسانی نیستیم.

طراحی لباس چیست؟

- Advertisement -

فشن دیزاین یا طراحی لباس یک رشته ی هنری با درآمد بالا است. افراد خیلی زیادی به خاطر درآمد زیاد به شغل طراحی لباس روی می آورند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانند انواع لباس ها را هم به صورت دستی و هم با استفاده از نرم افزارهای طراحی لباس طراحی کنند.

نرم افزار طراحی لباس چیست و چه کاری انجام می دهد؟

امروزه به جای استفاده از روش های سنتی طراحی لباس، از نرم افزارها برای طراحی استفاده می شود. نرم افزارهای کاربردی زیادی برای طراحی لباس وجود دارند که شما می توانید با آن ها هم طراحی دو بعدی بعدی و هم سه بعدی انجام دهید. شما می توانید در کم ترین زمان ممکن طرح های خلاقانه ی خود را با دقت بالا و بدون خطا پیاده سازی کنید. 

استفاده از نرم افزارهای طراحی چه مزایایی دارد؟

نرم افزارهای طراحی لباس باعث کاهش زمان طراحی لباس می شوند. می توانید با آن ها ایده های خود را به صورت چند بعدی پیاده سازی نمایید. امکان بررسی دقیق الگوها با استفاده از نرم افزارهای طراحی لباس وجود دارد. امکان به وجود آمدن خطا در هنگام طراحی وجود ندارد. با این نرم افزارها می توانید جزئیات را به صورت دقیق طراحی کنید.دیگر مزیت نرم افزارها، هزینه ی کم  و کارایی بالای آن هاست. 

بازار کار طراحی لباس در ایران

طراحی لباس در ایران بازار کار گسترده ای دارد. از آن جا که طراحی لباس، بخش های زیادی دارد، شما میتوانید بر حسب علاقه ی خود در یک بخش خاص فعالیت کنید. صنعت مد و لباس روز به روز در حال گسترش است و این شغل جزو پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان است. یکی از ویژگی های این شغل فرد محور بودن آن است، میزان پیشرفت در این شغل بستگی به میزان مهارت فرد در طراحی لباس دارد. ولی برای درآمد خوب از رشته طراحی لباس باید به صرت حرفه ای طراحی لباس را بیاموزید و در این ومسیر میتوانید در دوره طراحی لباس مجتمع فنی نیاوران که از مقدماتی تا پیشرفته میتوانید به صورت کامل کار با نرم افزار های طراحی لباس را بیاموزید و در این حرفه متخصص شوید.

درآمد طراحان لباس

درآمد یک طراح لباس به عوامل مختلفی مثل مهارت، میزان خلاقیت و سابقه ی کاری بستگی دارد. اگر تازه طراحی لباس را شروع کرده اید، باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید که به زودی به درآمد بالایی برسید. سعی کنید مهارت خود را ارتقا بدهید و در این زمینه کاملا حرفه ای شوید.

طراحی لباس جزو مشاغل با درآمد بالاست و می توانید به درآمد خیلی خوبی در این حوزه برسید.حداقل درآمد طراح لباس در ایران را می توان به صورت ماهانه 8 میلیون در نظر گرفت و با توجه به میزان مهارت ، بازاریابی و سابقه ی کاری شما می تواند به بیش از 30 میلیون در ماه افزایش یابد.

image 1

بهترین نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزارهای معروف زیادی برای انجام طراحی لباس وجود دارد. این برنامه ها بسیار قدرتمند و کارایی و سرعت بالایی دارند. بهترین نرم افزارها برای طراحی لباس عبارتند از:

1. ادوبی ایلوستریتور(َAdobe Illustrator)

ایلوستریتور محبوب ترین نرم افزار در بین طراحان لباس است. با ایلوستریتور می توانید هر طرحی را پیاده سازی کنید. علاوه بر طرح های دو بعدی با آن می توان طراحی سه بعدی هم انجام داد. استفاده از ایلوستریتور بسیار آسان است. این برنامه ابزارهای زیادی برای طراحی در اختیار شما قرار می دهد.

2. مارولوس(Marvelous Designer)

مارولوس هم طرفداران پروپاقرص زیادی دارد و بیشتر تمرکز آن بر روی شبیه سازی پارچه ها است. مارولوس الگوهای مختلف لباس را ساپورت می کند و می توانید طرح های لباس را به صورت انیمیشنی نیز پیاده سازی کنید. مارولوس در عین سادگی در آموزش و  استفاده از آن، می تواند برای شما الگوهای پیشرفته ای را طراحی کند. 

3. جمینی(Gemini)

نرم افزار جمینی هم امکانات زیادی را به شما می دهد تا با سرعت زیاد و بدون خطا طراحی های خود را انجام دهید. این نرم افزار هم رابط کاربری فارسی و هم انگلیسی دارد. با جمینی به راحتی می توانید الگوهای ایجاد شده را ویرایش کنید و از فایل ها به راحتی خروجی بگیرید بدون این که نقصی به وجود بیاید.

4. کلوتری دی(CLO 3D)

با کلوتری دی می توانید به راحتی طراحی لباس را به صورت سه بعدی انجام دهید. تمرکز اصلی این نرم افزار بر روی طراحی سه بعدی است. کلوتری دی می تواند الگو کشی را با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهد. خروجی فایل های این نرم افزار نیز بسیار باکیفیت است. ابزار طراحی متقارن موجود در این برنامه کار طراحی را برای شما راحت تر می کند.

5. کرل دراو(Corel Draw)

یکی از قوی ترین برنامه ها برای طراحی لباس، کورل دراو است. با این نرم افزار قدرتمند می توان طرح های حرفه ای زیادی را پیاده سازی کرد. کورل دراو ابزارهای طراحی پیشرفته و قدرتمند مختص به خود را دارد که به شما در خلق طرح های فوق العاده بسیار کمک خواهد کرد. رابط کاربری جذاب و وجود طرح های آماده دیگر ویژگی این برنامه است.

علاوه بر نرم افزارهای ذکر شده، برنامه های قدرتمند دیگری نیز برای طراحی لباس وجود دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. برنامه هایی مانند:

  • نرم افزار طراحی لباس اپتیتکس (Optitex)
  • نرم افزار طراحی الگوی گربر (Gerber)
  •  نرم افزار طراحی لباس ادراو مکس (Edraw max)
  •  نرم افزار الگوسازی لباس Patternsmith
  • نرم افزار طراحی الگو راینو (Rhino)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.