مزایا، کاربردها و فواید عمل لابیاپلاستی چیست

لابیاپلاستی که به طور معمول تحت بی حسی موضعی انجام می شود، یک عمل جراحی پلاستیک است که اندازه و گاهی اوقات شکل لابیا بزرگ یا لب کوچک را کاهش می دهد. اما بیشتر روی لب های کوچک انجام می شود.

یک متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «هدف این روش کاهش لب‌های کوچک واژن به‌گونه‌ای است که زیر لب‌های بزرگ مویی آویزان نشوند». لابیاپلاستی ممکن است برای کاهش عدم تقارن زمانی که یکی از دیگری طولانی تر است، یا معمولاً برای کاهش طول هر دو لابیا انجام شود تا لابیا مینور دیگر از لابیا بزرگ بیرون نزند.

- Advertisement -

6 کاربرد و فایده لابیاپلاستی چیست؟

اکنون که درک بهتری از خود این روش دارید، بیایید به مزایایی که میلیون‌ها زن با انجام عمل لابیاپلاستی تجربه کرده‌اند نگاهی بیاندازیم.

افزایش اعتماد به نفس

برای اکثر زنانی که لابیای بزرگ دارند، مسئله اصلی این است که این امر بر عزت نفس و اعتماد به نفس آنها تأثیر می گذارد. پوشیدن بیکینی، لباس‌های تنگ یا صمیمی بودن با شریک زندگی‌شان می‌تواند عذاب‌آور باشد زیرا آنها نگران ظاهر واژن خود هستند. 

انجام عمل لابیاپلاستی می تواند این خودآگاهی و نگرانی را از بین ببرد و به شما این امکان را می دهد که نسبت به ظاهر خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

راحتی در پوشاک

پوشیدن بیکینی، شلوارهای ورزشی چسبان در محیط های ورزشی می تواند زمانی که از لابیای بزرگ رنج می برید چالش برانگیز باشد.

چه آن‌ها احساس ناراحتی کنند و چه نگران خطوط یا برآمدگی‌های قابل مشاهده باشید، لابیاپلاستی از این مشکلات جلوگیری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید، چه از نظر جسمی و چه از نظر احساسی، صرف نظر از اینکه چه لباسی بپوشید.

افزایش لذت جنسی

مانند لباس، خودآگاهی و خجالت در ظاهر شما می تواند بر لذت جنسی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، بسیاری از زنان با لب های بزرگ واژن در حین رابطه جنسی به دلیل کشیده شدن یا گیرکردن بافت احساس ناراحتی می کنند.

اصلاح بافت از این مسائل جلوگیری می کند و همچنین اعتماد به نفس جنسی شما را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث لذت و راحتی بیشتر فعالیت جنسی می شود.

کاهش درد و ناراحتی

لابیای داخلی بافت ظریفی است و هنگامی که در معرض آن قرار می گیرد به راحتی می تواند در اثر فعالیت جنسی و لباس های تنگ تحریک شود.

علاوه بر این، ورزش، از جمله دویدن یا دوچرخه‌سواری، و سایر فعالیت‌های روزانه می‌تواند ناخوشایند باشد، زیرا بافت در معرض آن پیچ خورده، چروکیده و نیشگون می‌شود. لابیاپلاستی بافت اضافی را از بین می برد و به شما امکان می دهد از فعالیت های روزانه لذت ببرید.

بهبود بهداشت و سلامت

بافت اضافی همچنین می تواند محل نگهداری باکتری ها باشد و بهداشت را دشوارتر کند. برای زنان با لابیای داخلی بزرگ، این مسئله می تواند به معنای خطر بالاتر عفونت دستگاه ادراری باشد که خطرناک و دردناک است.

انجام لابیاپلاستی می تواند خطر عفونت ادراری و سایر نگرانی های سلامتی را کاهش دهد.

می تواند بخشی از تغییر زایمان باشد

شایع‌ترین علت بزرگی یا افتادگی لب‌ها، بارداری و زایمان است که می‌تواند اثرات ناخواسته‌ای بر چندین ناحیه از بدن داشته باشد. 

اصلاح مامان مجموعه ای از روش های زیبایی سفارشی است که به شما امکان می دهد بدن قبل از نوزادی خود را بازیابی کنید، خواه این عمل کشیدن شکم برای خلاص شدن از شر مدفوع، لیفت سینه برای معکوس کردن افتادگی بعد از شیردهی و حتی ترمیم ناحیه واژن با یک لابیاپلاستی.

آیا لابیاپلاستی در افراد زیر 18 سال انجام می شود؟

image 29

بله، اما بسیاری از کارشناسان به دلایل متعددی، از جمله اینکه اندام تناسلی هنوز در افراد جوان در حال رشد هستند، آن را توصیه نمی کنند. کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG) توصیه می کند که لابیاپلاستی فقط در افراد زیر سن قانونی با ناهنجاری های مادرزادی قابل توجه (در هنگام تولد) یا علائم مداوم ناشی از ساختار لابیا انجام شود.

تا بهبودی بعد از عمل چه مدت طول می کشد؟

اکثر بیماران برای بهبودی یک هفته از محل کار خود مرخصی می گیرند، «در طی این مدت می توانند تورم و درد را با یخ زدن با یک بسته سرد که بین لباس زیر بیمار و یک لباس الاستیک قرار داده شده کاهش دهند. این کار را می توان در بازه های 20 دقیقه ای انجام داد.

لابیاپلاستی تراش به طور کلی امکان بهبودی سریع‌تر را فراهم می‌کند. در حالی که بیشترین تورم تا شش هفته از بین می‌رود، تورم باقی‌مانده ممکن است شش ماه طول بکشد تا ناپدید شود.

متخصص دیگری معتقد است که اکثر بیماران پس از حدود یک هفته می توانند به محل کار خود بازگردند. بیماران می توانند پس از حدود 6 هفته پس از عمل، فعالیت های عادی از جمله ورزش و رابطه جنسی را از سر بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.